شناسهٔ خبر: 176592 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

جوکار: قانون مدیریت جامع شهری پارلمان‌های محلی را شکل می‌دهد

جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت:‌ قانون مدیریت جامع شهری ممکن است پارلمانی در سطح محلی را شکل دهد تا به مشکلات جزئی مردم رسیدگی کنند.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  درباره وضعیت طرح مدیریت جامع شهری اظهار کرد: این طرح هم‌اکنون در دستورکار صحن مجلس است و به دلیل اینکه مواد متعددی (غریب به ۲۰۰ ماده قانونی) دارد، شاید نتوان در صحن مجلس آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد:‌ معتقدم بهتر است این طرح به کمیسیون ویژه یا مشترکی ارجاع شود که البته باید دید نمایندگان چه نظری دارند، در مجموع، اعتقاد ما ین است که مدیریت یکپارچه و جامع شهری در شرایط امروز کشور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تأکید کرد:‌ تا زمانی که این قانون به تصویب نرسد و ما یک مدیریت یک پارچه و جامع شهری نداشته باشیم، ‌مسائل شهری و مشکلات مردمی کماکان پا برجا است.

جوکار همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا طرح مدیریت جامع شهری با هدق ایجاد نظام پارلمانی دو مجلسی است؟ ‌گفت: محتمل است منجر به این هدف شود، اما نمی‌توانیم از عنوان نظام پارلمانی دو مجلسی استفاده کنیم، در مجموع ممکن است پارلمانی در سطح محلی را تشکیل دهد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس و مسئولان اعتقادشان بر این است که مجلس شورای اسلامی اگر بخواهد به مشکلات محلی و جزء رسیدگی کند، نمی‌تواند مسائل کلان ملی را مورد رسیدگی قرار دهد، بنابراین بهتر است مجلسی محلی برای رفع مشکلات جزئی و محلی داشته باشیم تا مجلس شورای اسلامی به موضوعات ملی بپردازد.

نظر شما