شناسهٔ خبر: 176486 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سازمان همکاری اقتصادی اکو فرصتی برای توسعه روابط با همسایگان است

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو فرصتی بی‌نظیر برای توسعه روابط با همسایگان است.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی در رابطه اهمیت گردهمایی معاونان وزرای خارجه عضو اکو در تهران، گفت: سازمان همکاری های اقتصادی اکو فرصتی بی‌نظیر برای توسعه روابط با همسایگان و قطع وابستگی به غرب محسوب می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع گسترش تجارت درون منطقه ای و فرامنطقه ای، حذف موانع تجاری و همچنین توسعه همگرایی بخش دولتی و خصوصی از جمله رویکردهایی است که تبیین شده و هر کشوری می‌تواند بر اساس ظرفیت هایش از این مزایا بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان ، قرقیزستان و غیره عضو اکو هستند، ادامه داد: می توان اذعان کرد فعال بودن کشورمان در این سازمان همکاری به نوعی تحقق سیاست همسایه محوری است که دولت سیزدهم در اولویت کاری خودش در عرصه سیاست خارجی پیش بینی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان نباید فراموش کرد برخی از اعضای اکو، در سازمان همکاری شانگ های نیز حضور دارند که این مهم فرصت رشد و توسعه را دوچندان می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشخبتانه در نشست اخیر که به میزبانی تهران برگزار شد، راه های ارتقای بیشتر همکاری های منطقه ای بررسی شد که امیدواریم نتایج خوبی به همراه داشته باشد./

نظر شما