شناسهٔ خبر: 176449 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تنقیح قوانین مهم‌تر از قانونگذاری

صفری ملک میان نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اهمیت تنقیح قوانین بیش از قانونگذاری، گفت: مجلس شورای اسلامی رویکرد مناسبی نسبت به ویرایش قوانین داشته که به توصیه رهبری باید این مسیر ادامه یابد.

به گزارش «نماینده» محمد صفری ملک میان ، با اشاره به بیانات و توصیه های رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان، گفت: در این نشست گزارشی از سوی رئیس مجلس تقدیم حضور مقام معظم رهبری شد و ایشان نیز مسائلی را مطرح کرده و به نمایندگان متذکر شدند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رهبری به تقویت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها تأکید کردند اظهار داشت: ایشان به نوع تعاملات میان دولت و مجلس نیز تأکید داشتند که هر قوه نسبت به وظایف خود مسئولیت پذیری داشته باشد و اگر مانعی وجود دارد از سوی رؤسای قوا برطرف شود.

وی افزود: بعضا پیش می آید که در بدنه دو قوه اختلافاتی به وجود می آید که باید با تعاملات موجود آن را رفع کرده و موجب اجرای صحیح قانون شد.

صفری ملک میان در ادامه تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای همچنین نصایحی مبنی بر تهذب نمایندگان داشتند که باید با خودسازی، روحیه معنوی را در خود تقویت کنند و همانقدر که مسئولیت اجتماعی سنگین دارند، نسبت به معنویات نیز توجه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مهم تنقیح قوانین بیش از قانونگذاری، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به ویرایش قوانین اقداماتی انجام داده که رهبری تأکید کردند این موضوع ادامه یابد همچنین ایشان فرمودند قوانین خوبی طی 2 سال گذشته در مجلس به تصویب رسیده که این مسیر باید با قدرت ادامه یابد.

نظر شما