شناسهٔ خبر: 176141 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حضور وزیر صمت برای بررسی کیفیت خودروی داخلی در کمیسیون امورداخلی کشور ضروری است

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه شخص وزرا باید برای بررسی تأثیر کیفیت خودروی داخلی بر تصادفات جاده‌ای و سرقت خودرو در نشست کمیسیون حاضر می‌شدند، گفت: حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها کمکی نمی‌کند چرا که آنها در مقام تصمیم‌گیری نیستند.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار ، درباره ضمانت اجرای مصوبات و تصمیم گیری های کمیسیون در جلساتی که با وزرا و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار می شود، گفت: مصوبات و تصمیم گیری های کمیسیون، جزء تعهدات قانونی وزرا است که صورتجلسه آن به امضای حضار می رسد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر وزرا و مسئولان دستگاه های اجرایی به تعهدات خود عمل نکنند، یقینا کمیسیون از آنها بازخواست خواهد کرد، یادآور شد: کمیسیون در صورت عدم تمکین وزرا به تعهدات قانونی خود می تواند از ظرفیت‌های قانونی موجود در آیین نامه داخلی مجلس همچون ماده 234، تحقیق و تفحص و سؤال از وزیر استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به جلسه روز گذشته که درباره تأثیر کیفیت خودروی داخلی بر تصادفات جاده ای و سرقت خودرو در کمیسیون امور داخلی کشور و با حضور مسئولان ذیربط برگزار شده بود، گفت: انتظار داشتیم در رأس مسئولان وزارتخانه های مدعو، شخص وزرا نیز حضور پیدا کنند چرا که نمایندگانی که از وزارتخانه ها در این جلسات حضور می یابند، تصمیم گیر نیستند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان در پایان تأکید کرد: جلسه آینده با موضوع کیفیت خودروی داخلی قطعا با حضور بالاترین مقام دستگاه ها برگزار می شود تا نتیجه مطلوب گرفته شود./

نظر شما