شناسهٔ خبر: 176104 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دوحه برای امنیت منطقه تلاش می کند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: برخی کشورهای منطقه از جمله قطر به دنبال ثبات و آرامش در منطقه هستند، امنیت منطقه برای آنها اهمیت دارد و برای کاهش تنش ها و التهابات منطقه ای تلاش می کند.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی، با اشاره به سفر امیرقطر به ایران، گفت: روابط ایران با کشورقطر در طول سال های گذشته متوازن بوده است، قطری ها با توجه به رویکرد مستقلی که از سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند روابط منطقی تری با ایران دارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: قطر همواره تلاش داشته اشت که در شرایط ملتهب منطقه رابطه خود را با جمهوری اسلامی حفظ کند، در رایزنی های منطقه ای و بین المللی نقش مثبتی ایفا می کند و تهران همواره از این رویکرد استقبال کرده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران اولویت بخشی به روابط با همسایگان است، ایران با همه کشورهای همسایه این سیاست را دنبال می کند در این میان روابط ما با قطری ها در گذشته هم متوازن بوده است از این رو سفر امیر قطر به تهران بر مسائل منطقه ای و کاهش برخی مشکلات در منطقه موثر است.

وی بیان کرد: در این سفر احتمال بیان نکات مشاوره ای وجود دارد که رویه متداول دیپلماتیک بوده، به هر حال امیر قطر اگر حامل پیام باشد یا نباشد، نقش مثبتی خواهد داشت و از آن استقبال می کنیم.

نوش آبادی تاکید کرد: در مذاکرات هسته ای طرف های ایران مشخص است، امروز نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر می کند، از سویی برخی کشورهای منطقه ای دنبال بیان نکته نظرات مشاوره ای هستند که ما از آن استقبال می کنیم هرچند که مذاکرات را در چارچوب خود دنبال می شود و بر اساس منافع و مصالح ملی مباحث پیگیری می شود در عین حال نکات کشورها را در نظر می گیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه از جمله قطر به دنبال ثبات و آرامش در منطقه هستند، امنیت منطقه برای آنها اهمیت دارد و برای کاهش تنش ها و التهابات منطقه ای تلاش می کند.

نظر شما