شناسهٔ خبر: 175208 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سناریوهای ساختگی علیه ایران محصول اتاق‌های فکر صهیونیسم بین‌الملل است

الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سناریوهای ساختگی و دروغین علیه ایران را محصول کار اتاق‌های فکر صهیونیسم بین‌الملل دانست و گفت: این سناریوها هر از چندگاهی، دستاویزی برای اعمال فشارهای حقوق بشری علیه کشورمان می‌شود.

به گزارش «نماینده»، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مستمر نظام سلطه برای سناریوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران و دستاویز قرار دادن آن برای اعمال فشارهای حقوق بشری به ویژه در سالی که گذشت، اظهار داشت: دروغ‌های ادعایی و سناریوهای ساختگی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی عَلم می‌کنند، حاصل کار اتاق فکرهای صهیونیسم بین‌الملل است که طراحی عملیات روانی و جنگ روانی را دائما در دستور کار دارند و قاعدتا در زمینه‌های مختلف به ویژه حقوق بشر، کشورمان را متهم می‌کنند.

وی ادامه داد: این سناریوسازی ها در حالی است که جنایات حقوق بشری که آمریکا و هم‌پیمانان آن تاکنون مرتکب شده‌اند و همچنان هم ادامه دارد، هیچ‌گاه در اخبار رسانه‌های غربی قرار نمی‌گیرد، مانند جنایات انسانی 7 سال اخیر در یمن که با چراغ سبز آمریکایی‌ها و توسط رژیم سعودی انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل، کوچک‌ترین مسأله‌ای را که در ایران اتفاق بیفتد، دستاویزی برای جریان‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران و اعمال فشار قرار می‌دهند و هر از چندگاهی با همین دستاویزها اقدام به تصویب قطعنامه‌های حقوق بشری علیه کشورمان می‌کنند، در حالی که معمولا نوع جنایات آمریکا هیچ گاه در دستور کار مجامع حقوق بشری قرار نمی‌گیرد.

الهیان تأکید کرد: این نگاه دوگانه در موضوع حقوق بشر و جریان آزاد اطلاعات و تناقض‌هایی که وجود دارد، به تدریج برای افکار عمومی دنیا آشکار شده و آنها نیز متوجه ماهیت سیاسی و اغراض پشت پرده آنها شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همچنین با اشاره به تأثیر جریان نفوذ در سناریوهای تبلیغاتی و سیاسی علیه کشورمان گفت: یکی از راه‌هایی که آنها تلاش می‌کنند این سناریوها را علیه ملت ایران طراحی کنند، جریان نفوذ است که رهبر معظم انقلاب هم چند سال پیش نسبت به آن هشدار دادند.

وی تصریح کرد: با وجود این هشدارها، دولت قبل نسبت به این مسأله بی‌توجه بود و بعضا جریان نفوذ تا سطوح عالی وزارتخانه‌ها و مراکز حساس نیز وارد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مسیر، هوشیاری جدی مسئولان در عملکردشان و نیز توجه به مسأله «جهاد تبیین» برای شفاف‌سازی افکار عمومی، یک ضرورت حیاتی است.

نظر شما