شناسهٔ خبر: 174955 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیش‌بینی افزایش فروش نفت در سال ۱۴۰۱/ وضعیت کشور بهبود می‌یابد

رضا خواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش فروش نفت در سال ۱۴۰۱ و رشد اقتصادی در صنایع غیرنفتی می‌تواند تأثیرات مثبتی را در وضعیت کشور ایجاد کند.

به گزارش «نماینده» مجتبی رضاخواه ، درباره وضعیت تخصیص ارز ترجیحی در سال آینده، گفت: طبق مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه، یارانه برای حمایت از معیشت مردم در نظر گرفته شده اما اختیار آن به دولت داده شده است.

وی بیان کرد: دولت می‌تواند این یارانه را مانند همان سیاست ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه می‌تواند آن را به صورت کالابرگ الکترونیکی به مصرف کننده نهایی تخصیص دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۱، حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته بود که مجلس این رقم را به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد. این یارانه برای حمایت از معیشت مردم در نظر گرفته شده که عدد قابل توجهی است و بنابراین در سال آینده برای تأمین کالاهای اساسی با مشکل چندانی مواجه نخواهیم شد.

رضاخواه درباره اولویت‌های اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: افزایش نرخ رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال از جمله اولویت‌های اصلی است که دولت باید مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده نیز برای حمایت از اشتغال خرد و حمایت از تولید ظرفیت‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم در عمل هم محقق و عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: با پیش بینی افزایش فروش نفت در سال ۱۴۰۱ امیدواریم که این سال، سال خوبی برای کشور باشد و رشد اقتصادی در صنعت نفت و صنایع غیر نفتی می‌تواند تأثیرات مثبتی در وضعیت کشور ایجاد کند. برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه‌ها شده است که امیدواریم در عمل هم این برنامه‌ها محقق شود.

نظر شما