شناسهٔ خبر: 174909 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

‌صندوق‌های بازار پول در بورس راه‌اندازی می‌شود

بانک مرکزی رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه کمیته مشترکی برای همکاری بین بانک مرکزی و سازمان بورس تشکیل شده است، گفت: بانک مرکزی و سازمان بورس سال آینده در یک همکاری، صندوق‌های بازار پول را در بورس راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، امروز در مراسم رونمایی از چهار سامانه نظارتی سازمان بورس اظهار داشت: از همکارانی که نرم‌افزار جدید نظارتی در بورس را طراحی کرده‌اند تشکر می‌کنم، در حال حاضر حجم معاملات در بورس زیاد شده و این نیاز به پایش، رصد و نظارت دارد که از وظایف ذاتی سازمان بورس نظارت بر بازار است.

وی افزود: بازار پول و بازار سرمایه باید با هم همکاری بیشتری داشته باشند، در این زمینه بانک مرکزی و سازمان بورس سال آینده در یک همکاری، صندوق‌های بازار پول را در بورس راه‌اندازی می‌کنند، در دنیا بازار پول و صندوق‌های پولی به عنوان یک ابزار با سررسیدهای کمتر از یک سال و کوتاه‌مدت در بازار سرمایه حضور دارند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: گواهی سپرده یا همان C.D که توسط شبکه بانکی منتشر می‌شود می‌تواند به کمک توسعه ابزارهای بازار سرمایه بیاید و برنامه مفصلی داریم که با همکاری سازمان بورس این ابزارها را در بازار سرمایه توسعه دهیم.

صالح‌آبادی گفت: کمیته مشترکی با سازمان بورس تشکیل شده است که جهت عمق‌بخشی به بازارهای مالی کشور و همکاری بین بورس و بانک طراحی مشترک اجرا می‌شود.

نظر شما