شناسهٔ خبر: 174868 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حضور ایران در فضا دستاوردی راهبردی/ تکنولوژی نور ۲ بومی است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برتری دانشمندان ایرانی با قرار گرفتن موفقیت آمیز ماهواره نور۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین به دنیا ثابت شد.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی ، در خصوص اهمیت قرار گرفتن موفقیت آمیز ماهواره نور۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ارسال ماهواره به فضا یکی از علوم پیشرفته و خاص در جهان محسوب شده و برای هر کشوری موفقیت و امتیاز تلقی می شود.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای محدودی توانایی ارسال ماهواره به فضا دارند و در این میان هر کدام از این کشور دارای تکنولوژی بومی این امر نیستند اما ایران اسلامی دارای توانایی بومی است که برتری دانشمندان کشورمان را به رخ دنیا می کشد.

وی ادامه داد: ارسال ماهواره به فضا  می تواند نیازهای کشورمان در حوزه هواشناسی، نقشه کشی، زیست محیطی، نظامی و غیره تامین کند تا کشورمان محتاج توانمندی دیگر کشورها نباشد؛ نباید فراموش کرد حضور در فضا و توانایی ارسال ماهواره در علوم کاربردی نیز دارای اهمیت است لذا مشاهده می شود که بخش های نظامی و حتی غیرنظامی آمریکا، روسیه و چین از این عرصه بهره زیادی برده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید اذعان کرد انتقال و فروش خدمات در این عرصه نیز دارای اهمیت است زیرا می تواند فرصت های اقتصادی برای کشورمان ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک این اقدام سپاه یکی دارای دستاورد راهبردی برای کشورمان رقم خواهد زد.

نظر شما