شناسهٔ خبر: 174225 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صادرات بنزین به لبنان و آمریکای لاتین،کاخ سفید را عصبانی کرده است

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اقدام ایران در صادرات بنزین به آمریکای لاتین و لبنان بر آمریکا گران آمده است لذا تلاش می‌کنند تا صادرات سوخت ایران را دچار مشکل کنند.

به گزارش «نماینده» احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به دزدی دریایی اخیر آمریکا از نفتکش‌های ایرانی گفت: آمریکا طی ۴۳ سال گذشته همواره با ملت ایران و اراده آنها مقابله کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه عدم اجرای تعهدات برجامی آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، فشار اقتصادی را تشدید کرد گفت: آمریکا مانع آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و انجام مبادلات مالی جمهوری اسلامی با سایر کشورها شد. به همین دلیل ایران نتوانست منابع حاصل از فروش نفت را به کشور بازگرداند.

وی تصریح کرد: آمریکا متوجه شده است جمهوری اسلامی علیرغم فشار تحریم‌ها مسیر خود را مقتدرانه ادامه می‌دهد.

ارکانی تاکید کرد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی در فعال سازی صادرات بنزین به آمریکای لاتین و لبنان و انعقاد قرارداد بلندمدت با چین بر آمریکا گران آمده است لذا تلاش دارد تا صادرات سوخت ایران را دچار مشکل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: عصبانیت آمریکا از دور زدن و خنثی کردن تحریم‌ها به حدی افزایش یافته است که نیروهای نظامی این کشور در منطقه مسیر عادی حرکت یک نفتکش را سد کرده و اقدام به دزدی نفت ایران کرده اند.

وی با اشاره به اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در بازپس گیری نفتکش ایرانی گفت: پاسخگویی در لحظه از سوی نیروهای مسلح در برابر تجاوزات غربی‌ها راه هرگونه تجاوز و کارشکنی و زیاده خواهی آمریکا در منطقه را می‌بندد.

نظر شما