شناسهٔ خبر: 174038 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند زمینه ساز تسهیل اجرای برنامه ۲۵ ساله ایران-چین باشد

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد دیپلماسی پارلمانی می تواند در کنار دستگاه دیپلماسی ایران و چین قرار بگیرد تا شاهد اجرایی شدن برنامه ۲۵ ساله باشیم.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری با اشاره به اینکه فصل جدیدی در روابط ایران و چین با اجرایی شدن برنامه ۲۵ ساله آغاز می‌شود، گفت: افزایش سطح روابط در زمینه های مختلف از جمله دستورکارها میان دو کشور است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حوزه های مختلفی مانند گردشگری، صنعت، نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی، سرمایه گذاری های مشترک و غیره از جمله مواردی هستند که باید فرآیند همکاری های دوجانبه آنها از سوی دستگاه های مرتبط فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز باید از مفاد توافق میان دو کشور مطلع شود تا این امر تسهیل شود، ادامه داد: در واقع دیپلماسی پارلمانی نیز می تواند در کنار دستگاه دیپلماسی دو کشور قرار بگیرد تا تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید اذعان کرد هر نوع همکاری میان دو کشور مذکور باید بر اساس منافع دوجانبه باشد تا منافع ملی هر کشور تامین شود؛ به عبارتی اقدامات باید بر اساس اصول دستیابی به امتیاز برابر پیش برود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد که ایالات متحده و همپیمانانش از اجرایی شدن برنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین هراس زیادی دارند و تلاش می کنند این مهم محقق نشود که امری شکست خورده خواهد بود.

نظر شما