شناسهٔ خبر: 174002 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسینی‌کیا مطرح کرد:

ارتقای جایگاه معلمان با تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان

حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند یکی از اهداف لایحه رتبه‌بندی معلمان بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها است اما هدف اصلی این لایحه ارتقا جایگاه معلمان است، گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته اجرای رتبه‌بندی معلمان فقط به ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا درباره لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه‌ای برای بررسی و تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان دارند و در رسیدگی به جزئیات توجه به شان و منزلت معلمان را در اولویت نخست خود قرار داده‌اند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند یکی از اهداف لایحه رتبه‌بندی معلمان بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها است اما هدف اصلی این لایحه ارتقا جایگاه معلمان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون فرهنگیان مجلس، یادآور شد: در این جلسه پیشنهادات لازم برای ارتقای منزلت معلمان موردبررسی قرار گرفت. همچنین نمایندگان درباره سازوکار افزایش حقوق معلم نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند به گونه‌ای که معلمان ۸۰ درصد حقوق هیات علمی همتراز خود در وزارت علوم حقوق دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دل نمایندگان مجلس برای تمام فرهنگیان و معلمان می‌تپد، لایحه رتبه بندی معلمان را گامی بلند برای ارتقای منزلت و بهبود معیشت معلمان دانست و تصریح کرد: در عناوینی که در لایحه رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده، تلاش شده که معلمان نیازی به شغل دوم نداشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: هرچند برخی افراد اجرای رتبه بندی معلمان را در گروی تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌دانند اما براساس بررسی‌های انجام گرفته اجرای این موضوع تنها به  ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد البته باید به این نکته نیز توجه کرد که بخشی از این اعتبار نیز در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

نظر شما