شناسهٔ خبر: 173976 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سکوت وزارت بهداشت درباره گرانی داروهای غیرکرونایی

دارو نماینده مجلس گفت: متأسفانه ما در روزهای گذشته شاهد گرانی دارو و برخی اوقات کمیاب بودن و در دسترس نبودن برخی اقلام دارویی بودیم.

به گزارش «نماینده» اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی دارو اظهار داشت: متأسفانه ما در روزهای گذشته شاهد گرانی دارو و برخی اوقات کمیاب بودن و در دسترس نبودن برخی اقلام دارویی بودیم.

وی افزود: این در حالی است که مقابل برخی داروخانه‌های بزرگ و مرکزی شهر به نیازمندان دارو آدرس خیابان ناصرخسرو که بازار داروهای قاچاق و کمیاب است را می‌دهند.

نماینده گرمسار در مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مافیا و دلالان توانسته‌اند بازار دارویی کشور را در اختیار بگیرند. این در حالی است که مسئولان باید متوجه باشند که همه مشکل مردم واکسن و داروهای کرونا نیست، بلکه مردم درگیر درمان‌های مقدماتی برخی بیماری‌ها هستند.

مطهری خاطرنشان کرد: وعده‌های دولتمردان و وزیر بهداشت برای حذف دلالان دارو باید هرچه زودتر محقق شود و آقای عین اللهی باید پای کار آمده و نیازهای دارویی جامعه را برطرف کنند و نمی‌توان با بازدید از چند بیمارستان و داروخانه با باندها و دلالان دارویی مقابله کرد.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های امنیتی و نظارتی باید به حوزه دارو و گرانی دارو ورود قاطعی داشته باشند و دست دلالان را کوتاه کنند؛ متأسفانه سرنوشت بیماران به دست یک مشت انسان‌هایی افتاده که فکر و ذکر آنها پول و درآمد بیشتر است.

نماینده گرمسار در مجلس اظهار داشت: وزیر بهداشت در جلسه رأی اعتماد مجلس وعده جمع‌آوری دلالان دارو را داده بود، اما ما شاهد این موضوع نیستیم. این در حالی است که مردم از واردات و تزریق واکسن کرونا راضی هستند که بایستی این رضایت به حوزه داروهای غیرکرونایی هم تسری پیدا کند.

نظر شما