شناسهٔ خبر: 173971 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منادی سفیدان پاسخ داد؛

لایحه رتبه بندی معلمان شامل چه افرادی می‌شود؟

منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره ماده یک لایحه رتبه بندی معلمان که امروز در مجلس تصویب شد، پرداخت.

به گزارش «نماینده» علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در مورد تصویب ماده یک طرح رتبه بندی معلمان در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در ماده یک آمده است معلم به افرادی اطلاق می‌شود که رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور را برعهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مربی امور ورزشی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانمندسازی در مدارس استثنائی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و تربیتی مشمول رتبه بندی می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و و تحقیقات مجلس توضیح داد: با توجه به تصریح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این ماده را تنظیم کردیم و قانون رتبه بندی شامل همه معلمانی می‌شود که شغل اداری دارند یا در بخش اداری مشغول به فعالیت هستند.

منادی افزود: این قانون شامل آموزش‌های رسمی و عمومی کشور می‌شود. بر اساس این طرح هر کس در نظام رسمی آموزشی ما یعنی تا دیپلم مشغول به کار است مشمول طرح رتبه بندی می‌شود.

نظر شما