شناسهٔ خبر: 173882 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی:

وزارت امورخارجه پیگیر بدعهدی اروپایی‌ها باشد

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت سیزدهم عمل گرا بوده و قطعا دست مذاکره کنندگانمان در وین پُر خواهد بود از این رو باید انتقاد جمهوری اسلامی نسبت به بدعهدی های کشورهای برجامی به اتحادیه اروپا منتقل شود.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی با اشاره به سفر معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان، گفت: بدون شک سفر انریکه مورا به ایران اسلامی، حاوی پیام هایی در حوزه برجام، تحولات منطقه و موضوعات دیگر مانند مناقشات افغانستان و آذربایجان بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم عمل گرا بوده و قطعا دست مذاکره کنندگانمان در وین پُر خواهد بود، اظهار کرد: به عبارتی استراتژی و دیدگاه جمهوری اسلامی در مورد برجام که باید محقق شود، پذیرش تعهد از سوی اروپایی ها و عمل به آنها است.

وی ادامه داد: مقامات عرصه دیپلماسی کشورمان باید در با مسئولان سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به بدعهدی کشورهای عضو برجام و همچنین حمایت از ایالات متحده در خروج یکجانبه از توافقنامه انتقاد کرده و گلایه خود را شفاف اعلام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: قطعا مقامات کشورمان در مورد مسائل مربوط با آذربایجان نیز حرف های زیادی دارند زیرا شاهد شیطنت های اسرائیلی ها در منطقه هستیم و همچنین اتفاقات افغانستان نیز نتیجه عملکرد آمریکا است و در این رابطه هم مطالب زیادی برای گفتگو وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد اروپایی ها می خواهند با چنین اقداماتی جایگاه خودشان در نزد دولت سیزدهم را ارزیابی کنند.

نظر شما