شناسهٔ خبر: 173688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی:

آلمان بجای افزدون بر دیوار بی‌اعتمادی، حسن نیت نشان دهد

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد آلمانی ها بجای بلند کردن دیوار بی اعتمادی، حسن نیت خود در احیای برجام و احقاق حقوق ایران نشان دهند.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی در واکنش به مخالفت آلمان با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران، گفت: مخالفت با آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان از سوی آلمان و تاکید بر حضور بدون پیش شرط ایران در میز مذاکرات برجام صرفا مصرف داخلی دارد و قابل قبول نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون بی اعتمادی میان کشورهای برجامی وجود دارد، اظهار کرد: آلمانی ها باید پاسخ دهند چرا باید پول ها و اموال جمهوری اسلامی ایران از سوی ایالات متحده بلوکه شود؟.

وی با بیان اینکه آلمانی ها اکنون در موضع دیکته کردن مواضع آمریکایی ها علیه کشورمان هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که اگر غربی ها حسن نظر نشان دهد و تحریم های ظالمانه را برچیند، کشورمان نیز تعهداتش را می پذیرد و اجرایی می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها نسبت به احقاق حقوق ایران دیدگاه مثبتی ندارند و این سیاست را از سوی اروپایی ها نیز اعمال می کنند، افزود: دیوار بی اعتمادی ها میان ایران و آمریکا بلند است لذا همواره از سوی کشورمان تاکید شده اگر این کشور برخی از مسائل مانند آزادسازی پول های بلوکه شده یا تعهدات برجامی را انجام دهد، می توان در خصوص تحقق مسائل مندرج در توافقنامه مذاکره کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک این اقدام آلمان تاثیر بدی خواهد داشت و در دنیای سیاست اقدامی نادرست تلقی می شود.

نظر شما