شناسهٔ خبر: 173676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فرشادان در دیدار با رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس ایتالیا:

کنترل گازهای گلخانه‌ای در سطح جهانی برای نجات زمین دستاوردی برای آیندگان است

فرشادان عضو شورای اجرایی IPU ایران گفت: کنترل گازهای گلخانه‌ای و کاهش انتشار کربن در سطح جهان برای نجات زمین دستاوردهای خوبی برای آیندگان خواهد داشت.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای نشست مقدماتی تغییرات اقلیمی کاپ ۲۶ به ایتالیا سفر کرده اند، روز جمعه(۲۶ مهرماه) با رییس کمیسیون محیط زیست مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار و گفتگو کردند.

 سیدمهدی فرشادان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از میزبانی ایتالیا، مشارکت حداکثری پارلمان ها در کنفرانس تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را حائز اهمیت دانست.

عضو شورای اجرایی IPU ایران در ادامه افزود: این گونه نشست ها با اهداف کنترل گازهای گلخانه‌ای و کاهش انتشار کربن در سطح جهان برای نجات زمین و حفظ محیط زیست دستاوردهای خوبی به ویژه برای آیندگان به همراه خوهد داشت.

رییس گروه در ادامه خواستار توسعه همه جانبه و همکاری های بیشتر جهت تسهیل در روابط دوجانبه شد.

نظری: حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده‌های بین‌المللی نقطه عطفی در رویکرد جدید جهان نسبت به مقوله محیط زیست

علیرضا نظری نیز در این دیدار از مطالبات امروز پارلمان ها در بحث محیط زیست ابراز امیدواری کرد و گفت: خواست مردم در خصوص مطالبات و حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده ها در سطح ملی و بین المللی نقطه عطفی در رویکرد جدید جهان به مقوله زیست محیطی محسوب می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در سیاست های کلی محیط زیست و همگامی مجلس به خصوص کمیسیون کشاورزی در راستای پیاده سازی سیاست های ابلاغی، به ظرفیت های موجود و تجارب کاربردی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست و اقلیم اشاره کرد.

رییس کمیسیون محیط زیست مجلس نمایندگان ایتالیا ضمن استقبال از هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در نشست مقدماتی کاپ ۲۶ گفت: امیدوارم این حضور فرصتی باشد تا با مقامات پارلمانی ایران در نشست ماه آینده گلاسکو به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

آلیسیا روتا نیز در این دیدار ایران را کشوری باستانی با ملتی بزرگ و با اصالت خواند و آمادگی کشور متبوعش برای افزایش روابط دوجانبه را اعلام کرد.

در پایان از کمیسیون محیط زیست مجلس نمایندگان ایتالیا جهت بازدید از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آمد.

نظر شما