شناسهٔ خبر: 173368 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحی ضمن محکومیت نشست صهیونیستی اربیل:

کُردهای عراق اجازه نمی‌دهند اقلیم کردستان به مأمنی برای صهیونیست‌ها تبدیل شود

احمدحسین فلاحی رئیس فراکسیون محور مقاومت آزاد سازی قدس شریف در مجلس معتقد است برخی سران عشایر کردستان عراق با نشان دادن چراغ سبز به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باعث شده‌اند آنها از شکاف‌های موجود در این منطقه سوءاستفاده کنند اما ملت کرد عراق اجازه نمی‌دهند این اقلیم تبدیل به مأمنی برای صهیونیست‌ها شود.

به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی با انتقاد از برگزاری نشستی صهیونیستی در اربیل عراق با موضوع سازش با این رژیم که مورد محکومیت دولت عراق نیز واقع شد، گفت: برخی سران قبایل کردستان عراق سال ها است که چراغ سبزی به آمریکایی ها نشان داده اند که باعث شده ارتش آمریکا به راحتی در این منطقه مستقر شده و سران رژیم صهیونیستی به این منطقه رفت و آمد داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: از این رو این نخستین بار نیست که زمینه برگزاری چنین نشست هایی برای رژیم صهیونیستی در کردستان عراق ایجاد می شود؛ با این حال مردم باغیرت اقلیم کردستان اجازه خودسری به برخی سران قبایل خود نمی دهند تا بخواهند به سمت سازش با رژیم صهیونیستی پیش روند.

وی افزود: به خصوص از زمانی که جبهه مقاومت و ارزش های آن در این منطقه رشد کرد و امنیتی که از ناحیه نیروهای انقلابی مثل حشدالشعبی و مدافعان حرم برای مردم کردستان عراق کسب شد، آنها خود را مدیون جریان مقاومت دانسته و آگاهند که گروه های مقاومت اجازه حرکت های انحرافی را به برخی سران منطقه نمی دهند.

رئیس فراکسیون محور مقاومت آزاد سازی قدس شریف در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی عراق خط قرمز این کشور بوده و دفاع از آرمان های فلسطین مورد تأکید آنها است، خاطرنشان کرد: دولت عراق باید با حساسیتی خاص و قاطعانه با برگزارکنندگان این نشست برخورد کند.

نظر شما