شناسهٔ خبر: 173354 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی:

نشست ضدایرانی بلینکن و شورای همکاری خلیج فارس، دخالت آشکار در امور داخلی ایران است

اصغر سلیمی43 نماینده مردم سمیرم در مجلس اعتقاد دارد نشست ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس، دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان بود و بر خلاف قوانین بین المللی است.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی در خصوص نشست اخیر وزرای خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس درباره کشورمان و تاکید بر محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات برجامی، گفت: سران این کشورها باید پاسخ دهند چرا درصدد تغییر در مفاد برنامه جامع اقدام مشترک هستند؟.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید اذعان کرد اقدامات این شورا، دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است و بر خلاف قوانین بین المللی است.

وی با اشاره به ادعاهای بی پایه و اساس وزیر خارجه ایالات متحده نسبت به رفتار کشورمان در منطقه، ادامه داد: اینکه گفته شود ایران مایه بی ثباتی در منطقه است به نوعی اجرای سیاست فرار رو به جلو است؛ اعضای شورای همکاری خلیج فارس به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی موجب ثبات و امنیت منطقه است و این امر در نابودی داعش کاملا مشهود بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه مشاهده می شود ائتلاف عربی به رهبری سعودی ها به کشور یمن تجاوز کرده اند و حتی برخی از این کشورها حمایت مالی و اطلاعاتی از تروریست ها می کنند؛ حالا باید پاسخ دهند کدام کشور رفتار بی ثبات کننده در منطقه دارد و آیا رفتارهای این کشورها باید کنترل و محدود شود یا ایران؟.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا به ترتیب باید بدانند اصل حسن‌همجواری و احترام به حاکمیت کشورها امری ضروری برای همگان است لذا بهتر است بجای دخالت در امور ایران، به مسائلی مانند حقوق بشر در کشورهای خود برسند.

نظر شما