شناسهٔ خبر: 173205 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تلاش طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای حذف گره‌های کور برخی مقررات

کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: از آنجا که بخشی از قوانین گره‌های کور و زائدی را در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌اند، "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" در تلاش است برخی از این مقررات زائد را حذف و اصلاح کند.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجائی با اشاره به تصویب کلیات "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" در جلسه علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، گفت: در  طول سال‌های اخیر به دلیل تصویب برخی قوانین متعدد و بعضا متناقض و مغایر یکدیگر، نوعی سردرگمی در حوزه اقتصاد، کسب و کار و تولید کشور ایجاد شده که خوشبختانه بخشی از آن در قالب تنقیح قوانین در حال اصلاح است اما از آنجا که بخشی از این قوانین گره‌های کور و زائدی را در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌اند، طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" در تلاش است برخی از این قوانین و مقررات زائد را حذف و اصلاح کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که دولت دیگر گنجایش استخدام‌های گسترده و جدید را ندارد بنابراین ایجاد اشتغال باید توسط بخش خصوصی اتفاق افتد لذا تهسیل صدور  مجوزهای  کسب و کار فرصت را در اختیار بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال قرار می‌دهد.

به گفته وی در دنیای پیشرفته قوانین به منظور راحت کردن امور تصویب می‌شوند اما برخی کارگزاران دولتی از قانون برای ایجاد سد جلوی راه مردم استفاده می‌کنند اما این طرح چنین گره‌هایی را باز خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ادامه این سیاست غلط مبنی بر اینکه صرفا برابر با نیاز به مشاغل مختلف مجوز داده شود، به‌یقین مانع شکل‌گیری رقابت خواهد شد و کیفیت ارائه خدمات به شدت تنزل پیدا می‌کند اما اگر در یک فضای منطقی مجوز داده شود رقابت سازنده‌ای میان ارائه‌کننده خدمات شکل می‌گیرد و فضای اشتغال توسعه پیدا خواهد کرد.

نظر شما