شناسهٔ خبر: 173064 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قادری:

امضاهای طلایی از دلایل وضعیت نامناسب کسب و کار در ایران است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امضاهای طلایی برای ورود به یک کسب و کار و محدودیت‌های سخت از دلایل وضعیت نامناسب کسب و کار در کشور است.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار در نشست علنی دیروز پارلمان گفت: امضاهای طلایی برای ورود به یک کسب و کار و محدودیت‌های سخت از دلایل وضعیت نامناسب کسب و کار در کشور است. همچنین این مسائل موجب شده تا امکان ورود سرمایه به کشور سخت شود و البته سرمایه هم از کشور بیرون برود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور، شاخص سهولت فضای کسب و کار است که در۱۹۰ کشور دنیا، رتبه ۱۲۷ را داریم، از نظر شروع کسب و کار هم رتبه ۱۷۸ را داریم و در حقیقت کشورهای محدودی وضع بدتر از ایران را دارند. یکی از دلایل آن، شرایط سخت سرمایه‌گذاری است. 

قادری یادآور شد: وقتی سرمایه‌گذار می‌بیند در فاصله زمانی کوتاهی و در کشوری دیگر با کمترین هزینه می‌تواند شرکت ثبت کند و فعالیت اقتصادی داشته باشد، سرمایه‌اش را در کشور نگه نمی‌دارد. این در حالی است که در شرایط تحریمی می‌خواهیم هزینه‌های تولید ما کاهش یابد و اقتصاد رقابتی‌تر شود. 

نظر شما