شناسهٔ خبر: 172662 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علیرضابیگی:

ارزهای آزاد شده به جای تزریق در بازار باید برای حمایت از تولید هزینه شوند

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: منابع ارزی که آزاد می‌شوند، به جای تزریق در بازار باید در بخش تولید هزینه شوند تا به جای سفته‌بازی و خرید ارز و طلا ، شاهد عرضه کالاهای تولید شده برای فروش به مردم باشیم.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیأت دولت با ایشان مبنی بر داشتن یک روزشمار برای ارائه خدمات به مردم، گفت: وقتی یک وسیله برای اندازه‌گیری عملکرد دولت وجود داشته باشد، می‌توان به مردم زمان دقیق اجرای پروژه‌ها و به نتیجه رسیدن کارها را اعلام کرد و این مسئله موجب دلگرمی بیشتر مردم می‌شود. 

وی افزود: از سوی دیگر تعیین زمان و داشتن یک وسیله برای اندازه‌گیری برای کارهای انجام شده و همچنین کارهایی که بناست توسط دولت انجام شود، باعث می‌شود تا نظارت بر عملکرد وزرا نیز به طور دقیق‌تر و شفاف‌تر انجام شود. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید برای مردم تعیین کند که چه اقداماتی را در کوتاه‌مدت و چه اقداماتی را در میان مدت و چه اقداماتی را در بلندمدت انجام دهد و برنامه‌های خود را برای هر سه دوره زمانی یاد شده اعلام کند. 

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: ما در زمانی به سر می‌بریم که دلار ۲۸ و ۲۹ هزار تومان است. اگر دولت می‌خواهد شرایط بهبود پیدا کند باید ارزهایی را که به دست می‌آورد، در مسیر رونق تولید صرف کند نه اینکه آن را وارد بازار کند، چرا که اگر چنین کند، در واقع همان کار دولت قبلی را تکرار کرده و این کار باید افزایش سفته‌بازی و خرید ارز و طلا و بی‌توجهی به امر تولید می‌شود. 

وی افزود: زمانی شرایط اقتصادی کشور بهبود می‌یابد که منابع کشور در مسیر تولید به کار گرفته شود، در آن زمان است که کالا به وفور در جامعه یافت می‌شود و طبیعتاً مردم نیز در خرید خود قدرت انتخاب را دارند و کالا هم به خاطر رقابت ایجاد شده، ارزان‌تر به آنها عرضه می‌شود. 

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: یکی از تولیدکنندگان یخچال در کشور هم در تبریز کارخانه دارد و هم در ترکیه، اما به دلیل آنکه هزینه تولید در ترکیه پائین‌تر است، یخچال‌هایی را که می‌خواهد به عراق صادر کند از کارخانه‌اش در ترکیه صادر می‌کند چرا که یخچال‌ها در آنجا با هزینه کمتری تولید می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: پائین بودن هزینه تولید در ترکیه در حالی است که هزینه برق و گاز در این کشور بسیار بالاتر از کشور ماست، اما چرا هزینه تولید در این کشور پائین است؟! این مسئله به خاطر آن است که قیمت دلار در کشور ما واقعی نیست و دولت باید برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور،‌ اقتصاد و قیمت‌ها را واقعی کند. 

وی افزود: ما برای تأمین کالاهای اساسی در شش ماه دوم نیاز به ۸ میلیارد دلار اعتبار داریم تا بتوانیم به میزان شش ماهه اول کالاهای اساسی کشور را تأمین کنیم. بهترین کار این است که این منابع در کارت‌های یارانه مردم شارژ شود و مردم قدرت خرید پیدا کنند و با مدیریت خرید خود بتوانند کالای مورد نظرشان را تأمین کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: دولت باید منابعی که می‌ خواهد برای تأمین کالاهای اساسی تخصیص دهد دراختیار خود مردم قرار دهد، اما باید حمایت‌های ویژه‌ای را از اقشار ضعیف داشته باشد تا آنها بتوانند در شرایط سخت بازار نیازهای خود را تأمین کنند. دراین شرایط است که می‌توان با رونق تولید و عرضه کالاهای تولید شده به طور فراوان در بازار و نیز تزریق یارانه کالاهای اساسی به حساب مردم شرایط بهتری را در بازار رقم زد. 

نظر شما