شناسهٔ خبر: 172521 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زارع در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

مشکلات امروز کشور حاصل سوءعملکرد پیران باتجربه است/ضرورت ظهور ایده های نو در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات امروز کشور حاصل سوءعملکرد پیران باتجربه بوده لذا باید اجازه دهیم دیدگاه های جدید، نظرات و اقدامات نو در ابتدای گام دوم انقلاب اجازه ظهور پیدا کنند.

به گزارش «نماینده» رحیم زارع در نشست علنی امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: از دیدگاه همکارانی که به جوان گرایی در چینش وزرای پیشنهادی نقد وارد می کنند تعجب می کنم، امروز نتایج سوءعملکرد پیران باتجربه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی را می بینیم.

وی ادامه داد: تا چه زمانی می خواهیم به این سیکل باطل جابه جایی وزرای پیر، خسته و ناکارآمد ادامه دهیم باید اجازه دهیم دیدگاه هایی جدید و اقدامات و نظراتی نو در ابتدای گام دوم انقلاب اجازه ظهور پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: فراموش نکنید که آقای رئیسی دولت را در شرایطی تحویل می گیرد که با کسری بودجه، بحران کرونا، تورم بالای ۴۰ درصد، وضعیت نابسامان صندوق ها و بیمه ها، تورم تجمیعی نقطه به نقطه چندصد درصدی، بیکاری، مشکلات بورس و بحران آب و خشکسالی و همچنین تحریم مالی شدید مواجه است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گذشته با تمام اتفاقات و تاثیرش بر آینده رخ داده و اکنون باید به دنبال سهم فرزندانمان از آینده باشیم، برای این مهم به عزم ملی نیاز داریم.

وی ادامه داد: در برنامه های دولت سیزدهم موضوع سلامت و مبارزه با کرونا در اولویت قرار گرفته و همچنین در حوزه کشاورزی، امنیت غذایی براساس طرح کامل تدوین شده با محورهای حفظ حداکثری منابع آب و خاک، عدم وابستگی به صادرات، محصولات کشاورزی با پیگیری های آقای ساداتی نژاد عملی خواهد شد. از طرفی موضوع انرژی، استفاده از میادین مشترک نفتی وگازی در برنامه های وزیر پیشنهادی نفت قرار داشته و با جدیت پیگیری می شود.

زارع تصریح کرد: کابینه دولت سیزدهم از تیمی با تجربه با رویکرد جوان گرایی، تیم اقتصادی هماهنگ و بهره مندی از وزرای کارآزموده گذشته تشکیل شده است لذا از نمایندگان می خواهم به شایعه سازی های فضای مجازی علیه دولتی که با چالش های زیادی مواجه است توجهی نکنند. امروز با فاجعه مسکن و مشکلات عدیده ای در معادن مواجه هستیم که بهبود این وضعیت نیازمند استفاده از جوانان با تجربه بوده از این رو معتقدم که تیم وزرای دولت سیزدهم از افرادی انقلابی و کارآمد تشکیل شده و می توانند برای بهبود وضعیت فعلی کشور گام های موثری بردارند.

نظر شما