شناسهٔ خبر: 172159 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهریاری تاکید کرد:

ضرورت تجدید نظر وزارت بهداشت در کاهش ظرفیت رشته های آزمون تخصصی پزشکی

شهریاری 1 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خواستار تجدید نظر وزارت بهداشت در موضوع کاهش ظرفیت رشته های آزمون تخصصی پزشکی شد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری با بیان اینکه کاهش ظرفیت رشته های آزمون تخصصی پزشکی به هیچ وجه معقول و منطقی نیست، گفت: در حال حاضر با کمبود پزشک متخصص در بسیاری از رشته ها و شهرستان های کوچک مواجه هستیم که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده بنابراین باید نسبت به افزایش سهمیه ها و ظرفیت ها اقدام کرد.

وی افزود: البته نسبت به کاهش پذیرش دانشجوی پزشکی هم اعتراضاتی وجود دارد که ما آن را به مصلحت کشور نمی دانیم و سیاست درستی هم نیست؛ هنوز برای افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی فرصت هست و باید در این موضوع تجدیدنظر صورت گیرد و در اصلاحیه ای آن را اصلاح کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه بسیاری از شهرستان ها با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص مواجه و مردم مجبور هستند به مراکز استان ها مراجعه کنند بنابراین تنها راهی که بتوانیم عدالت در سلامت را اجرایی و مردم را از امکانات سلامت برخوردار کنیم که این مهم جز سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب هم هست استقرار امکانات و نیروی پزشکی در نزدیکی محل زندگی مردم است.

وی یادآور شد: باید بیمه‌ها را به گونه‌ای مدیریت کرد  که مردم و دفترچه‌های بیمه بتوانند خدمات را به سهولت دریافت کنند و مجبور نباشند برای دسترسی به برخی تخصص ها و فوق تخصص ها کیلومترها راه را طی کنند.

شهریاری با بیان اینکه مراجعه بیماران به مراکز استان ها و سایر استان ها تصادفات جاده‌ای را افزایش می دهد و وقت زیادی را از مردم می گیرد، گفت: امکانات خوبی در مراکز استان ها برای همراهان بیمار وجود ندارد و فاقد مهمانسرا و همراه سرا هستند همچنین بسیاری از افراد  توان مالی برای اقامت در هتل را ندارند و مجبور هستند در پیاده روها، چمن ها و محوطه بیمارستان ها اسکان پیدا کنند که این موضوع در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم نیست.

نظر شما