شناسهٔ خبر: 172133 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساعدی:

وزیر نفت دولت سیزدهم دیپلماسی انرژی را جدی بگیرد

قاسم ساعدی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نفت دولت جدید باید دیپلماسی قوی در اقتصاد نفت داشته باشد.

به گزارش «نماینده» قاسم ساعدی با اشاره به موضوعاتی که وزیر و وزارت نفت دولت سیزدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهند، گفت: وزیر نفت دولت جدید باید رویکرد دیپلماسی قوی در اقتصاد نفت داشته باشد تا بتواند بازار نفت را از حالت رکود به یک پویایی و تحرک قابل قبولی رساند البته این مهم با تقویت روابط دیپلماسی نفتی با کشورهای منطقه و دیگر کشورها محقق خواهد شد، همچنین ایجاد صنایع پایین دستی برای نفت با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ضروری است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهبود وضعیت نیروی انسانی نفت مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه شود چراکه کمبود انگیزه که بر کارمندان نفت غلبه کرده می‌تواند پویایی را از این وزارتخانه دور کند.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به میادین نفتی مشترک که متاسفانه سال‌ها است به آن‌ها توجهی نشده ضروری است، اظهار کرد: درواقع باید استخراج نفت از میادین مشترک تسریع شود چراکه همسایگان ما سال‌هاست با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در حال استخراج نفت از این میادین هستند لذا باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در راستای جبران خلاءهای سال‌های گذشته قدم برداشت.

ساعدی معتقد است استفاده از تکنولوژی و دانش شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه اکتشاف و بهره‌برداری نیز بسیار حائزاهمیت است لذا باید پیش از گذشته امکانات را در اختیار آن‌ها قرار داد.

این نماینده مجلس به حداقل رساندن فروش نفت به صورت خام را مسئله مهم دیگری دانست که وزرات نفت دولت سیزدهم باید در اولویت کاری خود قرار دهد.   

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مسیر هماهنگی بین بخشی میان وزارتین نفت، اقتصاد و امورخارجه می‌تواند صادرات نفت را تصریح کند.

نظر شما