شناسهٔ خبر: 172088 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسماعیلی:

ستاد مبارزه با کرونا باید در مورد بازگشایی مدارس نظر نهایی را بدهند

مدرسه عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کارشناسان حوزه سلامت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید الزامات بازگشایی مدارس را بررسی و نظر نهایی خود را اعلام کنند.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در مورد بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰، گفت: واکسیناسیون معلمان آغاز شده و واکسیناسیون کادر مدرسه و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی هم باید مورد توجه قرار گیرد البته کارشناسان حوزه سلامت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید با هم اندیشی الزامات بازگشایی مدارس را بررسی و سپس نظر نهایی خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان برای ما در اولویت قرار دارد، افزود: بر اساس برخی اظهارات خطر مرگ ناشی از کرونا کودکان را تهدید نمی‌کند و کرونا کمترین خطر را برای سنین زیر ۱۸ سال دارد بنابراین می توان نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کرد البته در این رابطه باید منتظر نظر کارشناسان برای بازگشایی مدارس باشیم و باید دید که آیا تحقق این امر در مهرماه امکان پذیر است یا نه.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چقدر رعایت پروتکل ها در مدارس جدی گرفته شود ممکن است دانش آموزان در رفت و آمدها به ویروس مبتلا شوند.

اسماعیلی یادآور شد: باید منتظر وضعیت کرونا و تولید واکسن مورد تایید برای سنین زیر ۱۸ و همچنین تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور باشیم در این رابطه ملاک سلامتی دانش‌آموزان و تصمیم گیری منطقی و علمی است و مسئولان و کارشناسان سلامت باید به درستی تصمیم بگیرند.

نظر شما