شناسهٔ خبر: 171429 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهریاری:

کمیسیون محور شدن قوه مقننه در گرو اصلاح آیین نامه داخلی است

شهریاری 1 عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: کمیسیون محور شدن فعالیت های قوه مقننه در گرو اصلاح آیین نامه داخلی مجلس است.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری در خصوص اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های قوه مقننه، گفت: در مجالس هشتم و نهم تلاش های بیشماری صورت گرفت تا فعالیت های کمیسیون ها بیشتر و تخصصی تر شود اما متاسفانه این مهم به طور کامل محقق نشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دارای چارچوب مشخصی است از این رو نمی توان بر خلاف قوانین اقداماتی را انجام داد لذا مطابق این آیین نامه امیدی برای حرکت به سمت کمیسیون محور شدن فعالیت های قوه مقننه نیست.

وی ادامه داد: باید یادآور شد در گذشته چند مرتبه موضوع اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در صحن علنی مطرح شد اما برخی از نمایندگان احساس کردند شاید قدرت و اختیاراتشان کاهش می یابد لذا به موارد مدنظر رای ندادند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجلس یازدهم انقلابی است لذا اگر کمیسیون آیین نامه داخلی اقدام به ارائه اصلاحات مقررات یاد شده کند، نمایندگان در صحن علنی به آن رای مثبت خواهند داد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان اذعان کرد تقویت کمیسیون ها سبب افزایش غنای قوانین مصوب خواهد شد که امری مهم بشمار می رود.

نظر شما