شناسهٔ خبر: 171391 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظری:

تلاش قانونگذاران آمریکایی برای آسیب زدن به برجام شکست می‌خورد

نظری رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس اعتقاد دارد قانونگذاران آمریکایی نمی خواهند واقعیت شکست سیاست فشار حداکثری در مقابل ایران را بپذیرند لذا طرح های تحریمی جدید ارائه می دهند.

به گزارش «نماینده» علیرضا نظری در خصوص اهداف پشت پرده طرح قانونگذارآمریکایی که منجر به جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران در هر شرایطی خواهد شد، گفت: دولت جدید آمریکا به خوبی می داند سیاست فشار حداکثری ترامپ در مقابل جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شده است لذا درصدد بازگشت به توافقنامه برجام است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که نمایندگان مجلس آمریکا نمی خواهند این واقعیت را قبول کنند و با ارائه طرح هایی تلاش می کنند جلوی بایدن را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری خواهان از همه ظرفیت های خود استفاده کردند تا منافع کشورمان در برجام محقق نشود و ارائه این طرح نیز در این راستا بشمار می رود، ادامه داد:

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمایندگان سنای ایالات متحده باید بدانند بازگشت کشورشان به برنامه جامع اقدام مشترک در گرو رفع همه تحریم ها است لذا طرح چنین موضوعاتی آسیب بزرگی برای سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود، افزود: قانون گذاران آمریکایی ها نمی خواهد نرمشی در مقابل ایران نشان دهند از این رو می خواهند دولت بایدن را تحت فشار قرار دهند.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد چندی پیش نیز سنای آمریکا تلاش کرد با ایجاد هراس از فراهم شدن زمینه تعامل اقتصادی کشورها با ایران جلوگیری کند که این سیاست نیز با شکست مواجه شد.

نظر شما