شناسهٔ خبر: 171363 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی:

تحقق تمرکززدایی سبب جلوگیری از اعمال نگاه‌های سلیقه‌ای و مقطعی می‌شود

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: تحقق تمرکززدایی، قدرت مسئولان استان ها را افزایش می دهد و از اعمال نگاه های سلیقه ای و مقطعی جلوگیری می کند.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی در خصوص اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، گفت: تمرکززدایی به معنای افزایش حل مشکلات مردم در کشور است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع وقتی تمرکززدایی محقق شود، قدرت مسئولان استان ها افزایش می یابد و از اعمال نگاه های سلیقه ای و مقطعی جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع امکانات و تجهیزات در کشور باید مبتنی بر ظرفیت های استان ها باشد، ادامه داد: بر این اساس فرصت رشد مناطق مختلف بهتر حاصل می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توازن عادلانه با تمرکزگرایی کنونی محقق نشود، افزود: به عنوان مثال در روند مبارزه با کرونا در استان سیستان و بلوچستان، امکانات و تجهیزات متناسب با وسعت و میزان جمعیت نیست در حالی که اگر مسائل مبتنی بر استعدادهای هر منطقه برطرف شود، شاهد کاهش مشکلات خواهیم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تحقق تمرکززدایی موجب کنترل بیشتر امور در استانها و انکعاس واقعی تر نیازها به پایتخت می شود.

نظر شما