شناسهٔ خبر: 171311 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان:

مرز خاکی پهناور با افغانستان بدون یک بسیج سراسری و اراده ملی قابل مدیریت نیست

حسینعلی شهریاری/2 عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:اگر مشکل امنیتی جدیدی در منطقه سیستان بلوچستان ناشی از اتفاقات این روزهای افغانستان ایجاد شود از طریق گزارشات مردمی به ما منتقل می شود اما گزارشی حاکی از اتفاق جدیدی در این زمینه نداشته ایم.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری در خصوص شرایط پیش آمده در مناطق شرقی کشور گفت:در تاریخ ۶اردیبهشت ماه طی نامه ای از رئیس جمهور خواستم برای کنترل مرزها و جلوگیری از بحران، برنامه ریزی لازم را انجام دهد اما به این درخواست توجهی نشد.

وی افزود: تردد غیرمجاز از سمت افغانستان به داخل کشور باعث افزایش ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شده و مرز خاکی پهناور با این کشور بدون یک بسیج سراسری و اراده ملی قابل مدیریت نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اخیراً ورود مهاجران غیر قانونی افغانستانی به داخل کشور افزایش داشته و اکنون به طور متوسط، روزانه حدود ۱۳۰۰ مبتلا در سیستان و بلوچستان گزارش می شود.

شهریاری تصریح کرد: همه نهاد ها از دولت ،ارتش ، ستاد اجرائی و هلال احمر پای کار آمده است تا این بحران کنترل شود ولی این مسأله امروز به یک  گرفتاری جدی برای مردم در فصل گرما تبدیل شده است چرا که سطح آمادگی در منطقه در برابر کرونا بالا نبود و ایمنی مردم به دلیل اینکه موج های قبلی در سیستان و بلوچستان همه گیر نشده بود، بالا نیست و اکثر ساکنان در مقابل موج فعلی آسیب پذیر هستند.

نظر شما