شناسهٔ خبر: 171303 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعتقاد وزرای دولت سیزدهم به عدالت اجتماعی، فسادستیز بودن و نگاه جهادی مهم است/ مجلس در رای اعتماد تعارف نخواهد کرد

احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه اعضای کابینه دولت آیت الله رئیسی باید معتقد به عدالت اجتماعی، فسادستیزی، نگاه جهادی، فائق آمدن بر تحریم‌ها و تهدیدها باشند گفت: قطعا نمایندگان مجلس در رای اعتماد با کسی تعارف نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری اعضای کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: مردم با حضور در انتخابات اخیر و در گام اول، حجت را بر آیت‌الله رئیسی و نظام جمهوری اسلامی تمام کردند و علی‌رغم همه نارضایتی‌ها، بدعهدی‌ها، بی‌مهری‌ها و سوءتدبیرهایی که مردم از خیلی‌ها دیدند، اما ملت بزرگوار ایران پای صندوق‌های رأی آمده و مشارکت قابل‌توجهی داشتند و اجازه ندادند حرف دشمن تحقق پیدا کرده و حرف نظام بر زمین بماند. 

وی افزود: مردم وقتی به آیت‌الله رئیسی رأی دادند، نه بزرگی به وضعیت فعلی کشور دادند و نوبت به آیت‌الله رئیسی برای تشکیل کابینه‌ قوی و مقتدر رسیده است تا بتواند قله‌های صعب‌العبور حل مشکلات کشور را فتح کند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: دولت سیزدهم کارهای پرمشقتی را در آینده خواهد داشت ولی اعضای کابینه آیت‌الله رئیسی باید مردمی بوده و این ویژگی از چهره کل کابینه مشخص بوده و در آن تبلور پیدا کند. 

وی گفت: توجه به عدالت اجتماعی برای اعضای کابینه دولت سیزدهم بایستی بسیار مورد توجه باشد و مبارزه با ظلم و فسادستیز بودن آنها در کابینه دولت سیزدهم بایستی کاملاً مشخص بوده و روشن باشد.

وی ادامه داد: داشتن نگاه جهادی برای وزرای دولت آیت‌الله رئیسی و تلاش شبانه‌روزی و افزایش اقتدار ملی از دیگر ویژگی‌های دولت آتی است تا بتوانند بر تحریم‌ها و تهدیدها فائق بیایند. 

آزادیخواه خاطرنشان کرد: مجلس انقلابی وظیفه خود دانست برای جلب مشارکت مردم در انتخابات کارهایی را انجام دهد و قریب به اتفاق نمایندگان مجلس، آیت‌الله رئیسی را اصلح بین کاندیداهای ریاست جمهوری دیدند. 

وی خاطرنشان کرد: رویکرد نمایندگان مجلس در رأی اعتماد به وزرای کابینه آیت‌الله رئیسی رویکردی کاملاً متفاوت و انتقادی خواهد بود و تلاش داریم با ظرافت و دقت بسیار افراد را مورد بررسی قرار دهیم و به منظور رفع مشکلات کشور و کارآیی بهتر وزرا و تطبیق برنامه‌های آنها با اسناد بالادستی به هیچ‌وجه کوتاه نیامده و با کسی تعارف نخواهیم داشت و توجه نمی‌کنیم که اعضای کابینه را شخص آیت‌الله رئیسی به مجلس معرفی کرده و برایمان منافع ملی، منافع ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم است.

وی گفت: وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم دارای توانمندی بسیار بالایی داشته و نمایندگان مجلس این موضوع را دقیقا رصد خواهند کرد و اگر نقطه و نکته ابهامی در این زمینه وجود داشته باشد به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد که البته تلاش داریم تا روز رأی اعتماد به وزرا این موضوع را به صورت یک فرهنگ عمومی درآوریم. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با شدت بسیار بالا به موضوع رأی اعتماد به وزرای دولت آیت‌الله رئیسی ورود خواهد کرد و این مراقبت به دلیل سلامت وزرا و اعضای کابینه و کارایی، کارآمدی و برنامه‌محور بودن این افراد است. 

نظر شما