شناسهٔ خبر: 171299 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کمیسیون بهداشت پیگیر جلوگیری از ازدحام در مراکز تزریق واکسن/ تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سیدمسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مهمترین راهکار کنترل و مهار پیک پنجم کرونا دانست.

به گزارش «نماینده» سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به  آغاز پیک پنجم کرونا در کشور،گفت: مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن را جدی بگیرند؛ مهمترین راهکار کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها و شیوع ویروس دلتا رعایت پروتکل‌ها توسط مردم است و اگر رعایت نکنند مشکل همچنان پابرجاست و نمی‌توان از شیوع ویروس و خیزهای بعدی جلوگیری کرد.

وی ضمن تاکید بر مسدود کردن مرزها گفت: ستاد مقابله با کرونا اطلاعیه‌ای را در مورد مسدود کردن مرزها و جلوگیری از ورود مسافران از کشورهای خارجی برای جلوگیری از ورود دلتا ویروس به کشور داشته و نیاز است این مهم به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه پیک پنجم در برخی از استان‌ها آغاز شده، ادامه داد: خدمات رسانی‌ به بیماران در حال انجام است.

خاتمی با بیان اینکه متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نمی‌شود، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه به موقع بیماران به مراکز غربالگری مهمترین راهکار برگشتن شهرهای قرمز به وضعیت عادی است.

نماینده گلپایگان با اشاره به صف‌های طولانی واکسن کرونا، اظهار داشت: طی روزهای گذشته صف‌های طولانی برای واکسن وجود داشت که به همین دلیل هم تماس‌هایی با ما گرفته و گزارشاتی نیز ارائه شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیر این موضوع است، افزود: قرار است مراکز جدیدی برای کاستن از صف‌ها راه‌اندازی شود.

خاتمی تصریح کرد: افزایش  مراکز تزریق واکسن امری ضروریست و لازم است فضای مناسبی ایجاد شود البته اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است؛ واکسن هم به اندازه کافی رسیده است و افرادی که نوبت دوم واکسن آنها رسیده نگران نباشند زمانی که به آنها اطلاع رسانی شد، می‌توانند به مراکز مربوطه مراجعه  کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ما از مسئولان مربوطه پیگیری می‌کنیم تا این مسئله را مدیریت و حل کنند و نگذارند صف واکسن تشکیل شود چرا که این افراد مسن هستند و ایستادن طولانی در سف برای آنها دشوار است.

نماینده گلپایگان در پایان اظهار داشت: افزایش تعداد بیماران بستری فشارهای زیادی را بر کادر درمان و مراکز درمانی وارد کرده و در صورت عدم رعایت پرتکل‌های بهداشتی افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.

نظر شما