شناسهٔ خبر: 171263 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحویل ۴۰ میلیون دُز واکسن «کوو ایران برکت» تا پاییز/ ایمنی ۹۰ درصدی کووبرکت

واکسن برکت معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه تا پاییز ۳۰ تا ۴۰ میلیون دُز واکسن کووبرکت در ماه تحویل وزارت بهداشت خواهد شد، از ایمنی بیش از ۹۰ درصدی این واکسن خبر داد.

به گزارش «نماینده» سید مصطفی سید هاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت تولید واکسن کرونای برکت چگونه است؟»، بیان داشت: ما اکنون تولید واکسن را در فاز اول آغاز کردیم و تا امروز ۲۵۰ هزار دُز تحویل وزارت بهداشت داده‌ایم.

وی ادامه داد: تا پانزده تیرماه این تعداد را به یک و نیم میلیون دُز می‌رسانیم و تا پایان تیر ماه به سه تا چهار میلیون دُز خواهیم رساند و بعد از تیرماه وارد فاز دوم تولید خواهیم شد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: در آن زمان بالغ بر ۵ میلیون دُز واکسن خواهیم داشت و ما تا پاییز خواهیم توانست ۳۰ تا ۴۰ میلیون دُز واکسن در ماه تحویل وزارت  بهداشت دهیم.

سید هاشمی در پاسخ به این پرسش که «آیا برنامه‌ای برای صادرات واکسن برکت دارید؟»، ابراز داشت:تا زمانی که تزریق واکسن کرونا در داخل کشور انجام نگرفته است و مطمئن نشدیم همه مردم کشورمان تزریق واکسن داشته‌اند صادرات نخواهیم داشت.

وی درباره «میزان ایمنی واکسن برکت»، خاطرنشان کرد: ایمنی واکسن برکت بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت بالای ۹۰ درصد است.

نظر شما