شناسهٔ خبر: 171079 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لزوم اعتقاد راسخ کابینه آیت الله رئیسی به اقتصاد مقاومتی/ افراد صفر کیلومتر نمی‌توانند مشکلات را حل کنند

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه کابینه آیت الله رئیسی باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد راسخ داشته باشند گفت: نیازمند مدیرانی کوشا و فارغ از بده بستان‌های سیاسی و اقتصادی هستیم ولی نباید صفر کیلومترها وارد دولت شوند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری اعضای کابینه دولت آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: در ابتدا باید آیت‌الله رئیسی راهبرد کاری دولت خود را مشخص کند و برای دست یافتن و خروج از شرایط موجود، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که باید دولت به نحوی کار کند که نابسامانی‌ها را پایان دهد. 

وی با بیان اینکه دولت آتی بایستی اقتصاد را بر مبنا و اصول اقتصاد مقاومتی ساماندهی کرده و مشکلات را رفع کند، افزود: اشتباهی که دولت آقای روحانی داشت آن بود که تصور می‌کرد افرادی را وارد کابینه می‌کرد که به قول خودش ژنرال بودند، اما آنها نتوانستند راهگشا باشند و افرادی مانند آخوندی، نعمت‌زاده، شریعتمداری و زنگنه و ربیعی تصور می‌کردند که کسی هستند و حتی برخی سیاست‌های دولت را هم قبول نداشتند و عملا عدم همراهی‌شان با بخش‌های مختلف دولت منجر به روی زمین ماندن مشکلات کشور شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: وقتی راهبرد اصلی آیت‌الله رئیسی مشخص شود، اعضای کابینه باید خود را منطبق با آن کرده و سازماندهی دولت بر همین اساس باشد و وزرا و اعضای کابینه می‌بایست متعهد به پیگیری راهبردی دولت آیت‌الله رئیسی شوند. 

وی گفت: نیاز امروز کشور مدیران کوشا و فارغ از بده بستان‌های سیاسی و اقتصادی است و براساس فرمایش مقام معظم رهبری، افراد صفر کیلومتر نباید وارد کار وزارت شوند. 

وی تصریح کرد: اعضای کابینه باید بر مبنای ارزش‌های انقلاب با مردم ارتباط برقرار کرده و درد مردم را به خوبی بشناسند و نتیجه فارغ از درد مردم بودن، دولت فعلی آقای روحانی است که دولت حسن روحانی در بین دولت‌های پس از انقلاب اسلامی از نظر کارآمدی در قعر جدول قرار دارد. 

علیرضابیگی گفت: اعضای کابینه آیت‌الله رئیسی باید از انسجام بالایی برخوردار بوده و خلأ مشکلاتی و مدیریتی دولت حسن روحانی را نداشته باشند و سعی شود با کارکرد بسیار جدی موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود. 

نظر شما