شناسهٔ خبر: 170713 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

ایران به دنبال پیشرفت انرژی هسته‌ای است/ اظهارات گروسی رنگ و بوی سیاسی دارد

ابراهیم عزیزی شیراز رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس منافع ملی به دنبال پیشرفت انرژی هسته‌ای است و از چنین موضوعی هیچگاه کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی به اظهارات آژانس درباره موضوع هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: ما برای رضایتمندی آژانس انرژی اتمی  تصمیم نمی‌گیریم، بلکه برای سرافرازی میهن‌مان و عزت جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری و قانونگذاری می‌کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: مدیر کل آژانس باید بر این باور باشد که ایران اسلامی ذره ای از منافع ملی کوتاه نمی‌آید؛ چرا که انرژی هسته ای و رشد و توسعه این علم را حق مسلم خود می دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با جدیت تمام مطالبه ملت برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای را دنبال می کند و البته دولت هم موظف بوده که قانون اقدام راهبردی که اخیرا در قوه مقننه به تصویب رسیده را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: بدون شک باید تلاش کنیم تا به اهدافمان در حوزه هسته ای دست پیدا کنیم البته باید گفته شود همانطور که رهبر انقلاب فتوا دادند ما هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهیم بود چرا که دین مبین اسلام و شرع چنین موضوعی را منع کرده است.

این نماینده مردم در مجلس به قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم ها اشاره کرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس منافع ملی مسئله هسته ای را دنبال می کند و قانون لغو تحریم ها هم وظایف دولت را در موضوع هسته ای روشن کرده است؛ بنابراین دولت موظف بوده براساس قانون مجلس عمل کند.

 عزیزی افزود: هر اقدامی که دولت بخواهد در چارچوب این قانون انجام دهد ما آن را حمایت خواهیم کرد اگر چنین اتفاقی نیفتد؛ قطعا مجلس جلوی هر اقدام خلاف دولت را می گیرد؛ لذا  گروسی، مدیرکل آژانس در زمین آمریکایی ها بازی می کند  و اظهاراتش رنگ و بوی سیاسی می دهد.

وی بیان کرد: دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف بوده؛ چرا که آژانس بین المللی انرژی اتمی نظارت موشکافانه ای بر تاسیسات ما داشته است؛ ناگفته نماند که ما فراتر از معاهدات بین المللی هم نظارتها را پذیرفته‌ایم؛ چرا که هیچ چیز غیرشفافی را نداریم.

نظر شما