شناسهٔ خبر: 170668 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نامه نگاری مجلس به رئیس جمهور در مورد کمبود دارو

شهریاری: استمرار وضع موجود مشکلات جدی برای بیماران صعب العلاج در پی خواهد داشت

شهریاری 1 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از ورود این کمیسیون به کمبود و نایاب شدن برخی داروها خبر داد و گفت: رفع مشکلات حوزه دارو دغدغه همیشگی کمیسیون بهداشت است و این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری در واکنش به کمبود و نایاب شدن برخی داروها در کشور، گفت: کمیسیون بهداشت مجلس بارها در این زمینه با رئیس جمهور مکاتبه و ابراز نگرانی و بر ضرورت اختصاص ارز برای واردات دارو تاکید کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: طی هفته های اخیر در نامه ای به رئیس جمهور تاکید کردیم که استمرار وضعیت موجود و عدم تخصیص ارز به دارو و تجهیزات پزشکی مشکلات جدی را برای مردم به ویژه بیماران صعب العلاج، خاص و نادر ایجاد خواهد کرد اما متاسفانه جواب منطقی به ما ندادند و نسبت به این دغدغه ملی بی‌توجهی شده است.

وی ادامه داد: مقصر اصلی وضعیت موجود دارو عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی است زیرا نسبت به اختصاص ارز بی توجهی کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم با بیان اینکه  کمیسیون بهداشت به کمبود و نایاب شدن برخی داروها ورود خواهد کرد، گفت: رفع مشکلات حوزه دارو دغدغه همیشگی کمیسیون بهداشت است و این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما