شناسهٔ خبر: 170490 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محمودوند :

وزارت امورخارجه جز در موضوع هسته ای اجازه مذاکره در هیچ زمینه ای ندارد

محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:به آقای ظریف گفتم که راه تیم مذاکره کننده در وین روشن است، وزارتخارجه جز در موضوع هسته ای اجازه مذاکره در هیچ موضوعی را ندارد.

به گزارش «نماینده» مرتضی محمودند با اشاره به مذاکرات هسته ای در وین گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عراقچی عرض کردم که نباید هیچ تعجیلی در مذاکرات باشد و بدون برنامه ریزی و تحقق اهداف مورد نظر، کوچک ترین گامی نباید برداشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بارها غرب به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا بخصوص انگلیس تمام توان خود را برای بازی با دیپلماسی ایران گذاشتند که این بازی نباید ادامه پیدا کند.

وی افزود: این نوع بازی که غربی ها در قبال ایران پیش گرفته اند بسیار مضحک بوده و نباید به منوال گذشته تکرار شود به این دلیل که بارها از این ناحیه آسیب دیدیم و دیگر جای خطا نیست.

محمودوند تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر رفع تمام تحریم ها و راستی آزمایی تاکید داشتند، به آقای ظریف گفتم که این موضوع  پچیده نیست و راه تیم مذاکره کننده در وین روشن است، وزارت امورخارجه جز در موضوع هسته ای اجازه مذاکره در هیچ زمینه ای ندارد. 

وی ابراز کرد: حداقل شرایطی باید ایجاد شود که مذاکره کنندگان سواد سیاسی،دیپلماسی،روابط بین الملل به منصه ظهور بگذارند تا بدانند دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی قوی است و اگر جایی کوتاه آمده و امتیازی داده در راستای اعتماد سازی برای جهانیان بوده و به دنبال تنش و بمب هسته ای نیستیم.

وی تاکید کرد: غربی ها بر اساس سابقه ما باید بدانند که بدون شعار، فریب و جریان سازی باید با برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران برخورد کنند تا حسن نیت آن ها ثابت شود.

پایان پیام/

نظر شما