شناسهٔ خبر: 170457 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میرتاج‌الدینی:

تحقق دیپلماسی پارلمانی موجب توسعه روابط میان دولت‌ها می‌شود

میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس گفت: تحقق دیپلماسی پارلمانی می تواند زمینه ساز توسعه روابط میان دولت ها باشد.

به گزارش «نماینده» سید محمد رضا میر تاج الدینی در خصوص اهمیت تحقق دیپلماسی پارلمانی، گفت: نمایندگان مجالس کشورهای مختلف می توانند زمینه ساز توسعه روابط میان دولت ها باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع محدودیت های پارلمان ها کمتر از دولت ها است لذا این مجموعه ها می توانند بر اساس اشتراکات و ظرفیت ها اقدام به گفتمان سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه مجالس کشورهای مختلف می توانند از طریق تشکیل مجامع بین المللی بسیاری از دغدغه های ملت هایشان را دنبال کنند، ادامه داد: به عبارتی امروزه مسائلی مانند تحریم و تجاوز به سرزمین ها از سوی برخی کشورها صورت می گیرد و این مهم در حالیست که نمایندگان ملت ها می توانند با ایجاد اجماع بین المللی از تکرار چنین مواردی جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه همکاری های بین المللی راهکار غلبه بر چالش های بزرگ محسوب می شود که در این راستا دیپلماسی پارلمانی می تواند ابزار خوبی بشمار رود، افزود: در واقع شکل گیری اجماع از سوی پارلمان ها نسبت به مسائل مختلف می تواند انحصارطلبی را از بین ببرد.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال امروزه مسئله تجاوز به سرزمین های اشغالی فلسطین از سوی پارلمان های مختلف در حال پیگیری است و بر اساس این روند رژیم صهیونیستی با فشار افکار عمومی مواجه شد.

پایان پیام/

نظر شما