شناسهٔ خبر: 170362 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعهدات همه اعضای‌ ۱+۵ در مسیر بازگشت به برجام باید مورد راستی آزمایی قرار گیرد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مسیر بازگشت به برجام باید تعهدات همه اعضای‌ ۱+۵ در کنار آمریکا مورد راستی آزمایی قرارگیرد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی تصریح کرد:اروپایی ها به طور رسمی از برجام خارج نشده اند اما همواره بدعهدی کرده و به تعهدات خود عمل نکردند و  در مسیر برجام ایران را تنها گذاشتند.

وی افزود:مذاکرات وین با طرف های مختلف برجام نباید متمرکز به تعهدات آمریکایی ها باشد بلکه باید همه، از جمله اروپایی ها به تعهدات خود عمل کنند، هرچند آمریکا منبع اصلی بی توجهی به تعهدات بین المللی و بدعهدی است اما اروپا نیز در کنار آمریکا بود و عملاً مانند آمریکا رفتار کرد و صرفا بصورت ظاهری در برجام باقی ماند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود:اس پی وی و اینستکس هیچ کدام توسط اروپا عملی نشد و باید مذاکرات بازگشت به برجام با  استفاده از تجربه گذشته به شکلی دنبال شود که ضمن راستی آزمایی تعهدات آمریکا در لغو تحریم ها، اروپا هم نشان دهد که در اجرای برجام مصمم است و مسیر قبل را طی نمی کند چرا که جمهوری اسلامی در این سالها نشان داد اگر طرف های خارجی به وعده های خود عمل کنند، پای تعهدات خود خواهد ایستاد.

نظر شما