شناسهٔ خبر: 170346 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نجف‌آبادی:

تبلیغ‌کنندگان ضد واکسن باید تحت پیگیرد قضایی قرار گیرند/این افراد سلامت عمومی را به خطر انداخته‌اند

جامعه.jpg عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از تبلیغات ضدواکسن توسط برخی بدون ارائه مدارک علمی، تاکید کرد که افرادی که به صورت عمدی در سلامت عمومی خلل وارد می‌کنند مجرم هستند و باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.

به گزارش «نماینده» همایون سامه یح نجف آبادی با انتقاد از تبلیغات ضد واکسن که در کشور به راه افتاده و نتیجه آن اعلام ۲۴ مورد ابتلا به سرخک از ابتدای سال تاکنون بوده است، گفت: تاکنون چندین مورد ابتلا به سرخک در استان‌های مرزی گزارش شده است که ناشی از تفکر ضد واکسنی بوده که تحت تاثیر کشورهای همسایه در این مناطق رواج پیدا کرده است.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه فیلمی در فضای مجازی از گردهمایی تعدادی از خانم‌ها در خیابان که خود را پزشک متخصص معرفی می‌کردند، منتشر شده بود که با اظهارنظرهای غیرعلمی که باعث شرمندگی جامعه علمی است، افراد را از تزریق واکسن منع می‌کردند.

وی تصریح کرد: البته در تمام کشورها افراد مخالف تزریق واکسن وجود دارند که در این زمینه تبلیغات هم می‌کنند و متاسفانه در جامعه تاثیرگذار هم هستند.

نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اینکه برخی اطلاعات غلطی در مورد تاثیر واکسن بر سطح آی کیو کودکان ارائه می‌دهند یا معتقدند تزریق واکسن تاثیرات نامطلوبی بر بدن دارد اظهاراتی غیرعلمی است.

وی افزود: اظهارنظر در مورد تاثیر واکسن‌ها در حوزه علمی برعهده متولی حوزه سلامت بوده و از نظر مذهبی نیز تنها مرجع قابل قبول بیانات رهبر معظم انقلاب است که هیچ زمانی تزریق واکسن را رد نکردند بلکه تاکید فرمودند که باید واکسن از کشورهای قابل اعتماد تامین شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به نظر می‌رسد افرادی به عمد یا غیرعمد قصد در ایجاد خلل در سلامت عمومی دارند که در این مورد باید تحقیق شود که اگر به عمد بوده جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی باید تحت پیگیرد قضایی قرار گیرد و اگر غیرعمد است فرد باید به درستی ارشاد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می‌رود افراد قبل از بیان نظر خود پیرامون موضوعاتی که می‌توانند سلامت جامعه را به خطر بیندازند، مطالعه و تحقیق کنند و تنها با استناد به مدارک علمی و رفرانس اظهارنظر کنند.

پایان پیام/

نظر شما