شناسهٔ خبر: 170329 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مالکی:

مذاکرات فرسایشی به نفع ما نیست/ همه تحریم‌ها باید لغو شود

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مذاکرات طولانی و فرسایشی به نفع کشورمان نیست و همه تحریم های جمهوری اسلامی ایران باید لغو شود.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی در ارزیابی عملکرد دولت در هشت سال گذشته، اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده دولت در هشت سال گذشته این بوده است که همه موضوعات را به برجام و ارتباط با کشورهای غربی گره زد، به گونه‌ای که قیمت نان و کرایه تاکسی هم متأثر از نتیجه برجام شد.

وی بیان کرد: در این چند سال، اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی ما تعطیل و دچار ورشکستگی شدند به دلیل اینکه به مردم وعده داده شد که اگر برجام امضا شود، تولید رونق می‌گیرد اما برجام برای ما هیچ آورده‌ای نداشت. دولت نباید بهبود وضعیت تولیدی را به برجام ربط می‌داد و این موضوع مربوط به توان داخلی خودمان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر هم دولتمردان مجدداً تمام تمرکز خود را معطوف به مذاکرات کرده‌اند.

مالکی تاکید کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و قطعاً آمریکا و غربی‌ها انتخابات ایران را رصد می‌کنند و همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید مراقب باشند و به صورت یکپارچه بر ضرورت لغو کامل تحریم‌ها تاکید کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مذاکرات وین نباید به هیچ وجه فرسایشی شود و اگر بی جهت طولانی و فرسایشی شود، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود. البته ما بارها در صحن علنی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تیم مذاکره کننده کشورمان گفته‌ایم که مذاکرات فرسایشی به نفع ایران نیست.

مالکی اظهار داشت: متأسفانه آمریکایی‌ها بهانه‌های زیادی برای لغو تحریم‌های ایران می‌آورند و دسته‌بندی‌های را برای لغو تحریم‌های کشورمان در نظر می‌گیرند. در حالی که، کل تحریم‌ها اعم از تحریم افراد و سایر تحریم‌های کشورمان باید رفع شود و غربی‌ها نباید تعیین کننده میزان لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران باشند.

نظر شما