شناسهٔ خبر: 170312 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مرادی مطرح کرد؛

تلاش کمیسیون انرژی مجلس برای عمل به به توصیه مقام معظم رهبری/تاکید بر نظارت های میدانی و احصا مشکلات کلان

احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: امیدواریم دستاوردهای نظارت میدانی کمیسیون انرژی از استان هرمزگان، کام مردم این استان را شیرین و رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد کمیسیون انرژی مجلس را به همراه داشته باشد.

به گزارش «نماینده» احمد مرادی با اشاره به مسائل مطورحه در سفر کمیسیون انرژی به استان هرمزگان، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان بر دو نکته تاکید داشتند، نخست اینکه نمایندگان در میان مردم حضور پیدا کنند و مشکلات مردم را بشنوند، دومین موضوع نیز توصیه ایشان درخصوص انجام بازدیدهای میدانی کمیسیون‌های مجلس و احصا مشکلات کلان هر بخش بود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشحالیم که سفر کمیسیون انرژی به هرمزگان دقیقا یک روز پس از توصیه مقام معظم رهبری اتفاق افتاد و  امیدواریم دستاوردهای این سفر کام مردم هرمزگان را شیرین و رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد کمیسیون انرژی مجلس را به همراه داشته باشد.

وی با تشریح اهداف این نظارت میدانی اظهار کرد: سفر کمیسیون انرژی به هرمزگان با ۳ محور اصلی صورت گرفت که نخستین محور شامل تامین آب شرب پایدار برای روستاها است که با توجه به اقلیم جزیره این امر از طریق توسعه آبشیرین کن‌ها میسر خواهد شد.

مرادی بیان کرد: دومین موضوع برخورداری از برق پایدار است که با تاسیس نیروگاه برق غدیر بخشی از برق استان نیز از قشم قابل تامین است اما باید از حالا درخصوص گسترش مناطق شهری و روستایی و افزایش تقاضا در سال‌های آتی هم پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.

به گفته نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سومین دغدغه نمایندگان برای انجام این نظارت میدانی درخصوص پالایشگاه گاز قشم و انتقال خوراک و فراورده‌های پالایشگاهی به دست مصرف‌کننده است که نیازمند تمهیدات ملی و چاره‌اندیشی کمیسیون انرژی خواهد بود.

بنابراین گزارش، بازدید از نیروگاه برق بندرعباس، تشکیل جلسه با مدیران صنعت برق استان، بازدید از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، پالایشگاه نفت بندرعباس، تشکیل جلسه با مدیران حوزه نفتی و پالایشگاهی استان، بازدید از نیروگاه برق غدیر، بازدید از شرکت پالایش نفت بندرعباس، مجموعه نفت فلات قاره، نیروگاه سیکل ترکیبی قشم و... ازجمله برنامه‌های سفر رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی به استان هرمزگان بوده است.

پایان پیام/

نظر شما