شناسهٔ خبر: 170166 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رسیدگی به ۱۰۲۷ سوال از وزرا و ۱۹۰ تحقیق و تفحص

مجلس شورای اسلامی نماینده مردم تبریز در مجلس جزئیات جلسه غیر علنی قوه مقننه درباره بررسی عملکرد مجلس در اجلاسیه اول را تشریح کرد.


به گزارش «نماینده» احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه غیر علنی امروز قوه مقننه، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از عملکرد هیئت رئیسه در اجلاسیه اول به نمایندگان ارائه شد و نمایندگان نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون گزارش مطرح کردند.

وی افزود: گزارش ارائه شده درباره نواقص موجود و اینکه چه اقداماتی باید انجام شود تا مجلس در اجلاسیه دوم پخته‌تر و سنجیده‌تر عمل کند، بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در این جلسه غیر علنی گزارشی از تعداد طرح‌ها و لوایح اعلام وصول و بررسی شده در اجلاسیه اول به نمایندگان ارائه شد، اظهار کرد: در اجلاسیه اول قوه مقننه ۷۱۱ طرح و لایحه اعلام وصول شده است؛ این در حالی است که در مجلس دهم مجموع طرح‌ها و لوایحی که اعلام وصول شده ۵۰۶ مورد بوده است.

علیرضابیگی در همین راستا ادامه داد:همچنین در مجموع طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده در چهار سال کاری مجلس نهم ۴۸۱ مورد و در چهار سال کاری مجلس هشتم ۳۱۶مورد، مجلس هفتم ۳۷۷مورد و مجلس ششم ۳۳۸ مورد بوده است.

نماینده تبریز در مجلس همچنین درباره تعداد تذکرات شفاهیو و کتبی که در اجلاسیه اول مجلس مطرح شده، گفت:در طول یکسال گذشته تعداد تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور ۲۸۱۳ مورد، تذکرات شفاهی ۲۱۰۴مورد، سؤال از وزرا ۱۰۲۷ مورد، تحقیق و تفحص ۱۹۰مورد، قرائت گزارش کمیسیون‌ها طبق ماده ۴۵ آئین‌نامه ۳۲۰ مورد بوده است.

نظر شما