شناسهٔ خبر: 170120 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

علیزاده:

شورای نگهبان با خط‌کش قانون صلاحیت‌ها را بررسی کرد

علی اکبر علیزاده عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: شورای نگهبان در همه ادوار تاریخ با خط‌کش قانون، پرونده داوطلبان انتخابات را بررسی کرده و در هیچ دوره‌ای هم این رویه تغییر نکرده است.

به گزارش «نماینده» علی اکبر علیزاده عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به انتشار اسامی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت،: عدم احراز برخی داوطلبان از سوی شورای نگهبان به مذاق سیاسی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خوش نیامده است.

وی افزود: شورای نگهبان در همه ادوار تاریخ با خط‌کش قانون، نامزدهای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار داده و در هیچ دوره‌ای این رویه تغییر نکرده است. در بررسی صلاحیت نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز از هر دو جناح سیاسی، برخی داوطلبان رد صلاحیت شده‌اند.

نماینده مردم دامغان در مجلس تاکید کرد: طرفداران یک جناح سیاسی نجیب بوده و سر و صدا نمی‌کنند و طرفداران جناح دیگر به دلیل تعصب قبیلگی، با تصمیم شورا مخالفت می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه شورای نگهبان فصل‌الخطاب است، گفت: یک جناح سیاسی تلاش دارد تا به هر قیمتی قدرت را حفظ کند. این مجموعه ثروت، قدرت و رسانه را در اختیار دارد به همین دلیل سر و صدای زیادی می‌کنند اما در کف جامعه طرفدار زیادی ندارند.

وی بیان کرد: فردی که ۱۷ میلیون دلار ارز کشور و ۶۰ تن ذخایر طلا را نابود کرده، نباید تائید صلاحیت می‌شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار داشت: فرد دیگری که با دیکتاتوری یک قوه را اداره می‌کرد و اجازه نمی‌داد صدای مخالف به گوش برسد نیز نباید نامزد می‌شد. علت سر و صدای فردی که متهم فتنه ۸۸ و مدتی زندانی بوده و به همین دلیل رد صلاحیت شده را نمی‌فهمم.

علیزاده تأکید کرد: تعصب قبیلگی و انتقام‌گیری از شورای نگهبان، عامل سر و صدای طرفداران برخی آقایان سیاسی است.

انتهای پیام/

نظر شما