شناسهٔ خبر: 169944 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی جهان آبادی مطرح کرد:

لزوم بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی برای حل مساله فلسطین

جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی فعال برای حل مساله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به تغییر موازنه تحولات اخیر فلسطین گفت: یکی از عوامل اصلی اثر گذار بر این ماجرا،بحث مقاومت نیروهای فلسطینی و عدم انتظار رژیم صهیونیستی از دریافت پاسخ نظامی محکم از گروه های مقاومت فلسطینی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: رژیم صهیونیستی به شدت در حملات موشکی آسیب پذیر نشان داده و سیستم گنبد آهنین کارایی سابق را ندارد.

وی افزود: بخاطر این که از فلسطینیان حمایت شود ضرورت دارد تا دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی ایران و دیپلماسی پارلمانی را فعال کنیم.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: ریاست مجلس،گروه های پارلمانی به منظور تشریح شرایط و جنایات صهیونیست ها و دلایل بروز جنگ و تبعات آن با بین المجالس آسیایی و جهانی ارتباط برقرار می‌کنند تا همبستگی با مردم فلسطین شکل بگیرد.

وی بیان کرد: صهیونیست به شدت موذی هستند و به شکل دیگری داستان را در اروپا تعریف خواهند کرد  و با توجه به سلطه خبری آن ها در راستای کسب حمایت افکار عمومی و دولت ها، فضا سازی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد: دستگاه دیپلماسی رسمی و دیپلماسی پارلمانی کشورمان برای پیگیری موضوع فلسطین باید فعال باشند تا این جریان به نفع فلسطینیان رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار کار میدانی و مقاومت، کار دیپلماسی لازم است تا بتوانیم پیروزی نیروهای فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی در منطقه را شاهد باشیم.

 رحیمی جهان آبادی گفت: جنگ نا برابر و ظالمانه ای در خاورمیانه رخ داده که با سکوت رسانه ها،سازمان های بین المللی و حقوق بشری مواجه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جنگ ملتی است که هیچگونه توان دفاعی آنچانی از خودش ندارد و سرزمینش اشغال شده ضمن این که بدترین رفتار های انسانی با آن ها می شود.

وی افزود: از یک طرف اسرائیل مورد حمایت قدرت های بزرگ،رسانه های جهان و تا بن دندان مسلح بوده همچنین دارای انواع سلاح های اتمی و غیر اتمی است اما فلسطینیان با اتکا به نیروهای مقاومت اسلامی و بازسازی توان اندک خود ظرف این ایام توانستند به صهیونیست ها ضرب شصت نشان دهند.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: اصلی ترین عامل بهم ریختن معادلات فلسطین، توان دفاعی مقاومت است چون هیچکس در منطقه باور نمی کرد که آن ها چنین قدرت نظامی در محاصره،فقر،تنهایی و گرفتاری داشته باشند.

وی ابراز کرد: تحولات به سمت و سویی می رود که نیاز به اجماع کشور های اسلامی دارد و نباید آن ها صرفا تماشاگر باشند از طرف دیگر دستگاه دیپلماسی رسمی کشور و دیپلماسی پارلمانی فعال شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: ضرورت دارد که مجالس کشور های اسلامی برقرار شود تا آن‌ها همراهی و همدلی لازم را با مردم مظلوم فلسطین داشته باشند.

وی یاد آور شد: از طریق دیپلماسی باید وحدت و همگرایی را در بین کشورهای اسلامی ایجاد کنیم چون می تواند در عقب نشینی غربی ها و صهیونیست موثر باشد.

  

پایان پیام/

نظر شما