شناسهٔ خبر: 169731 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کدخدایی:

امسال جشنواره ثبت نام‌ها در انتخابات نداریم

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه امسال به خاطر مصوبه شورای نگهبان، تعبیری که در دوره قبل داشتم و گفتم که جشنواره ثبت نام است، را شاهد نبودیم.

به گزارش «نماینده» عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان امروز(جمعه) با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

وی گفت: از باب وظیفه نظارتی از روند ثبت نام در انتخابات بازدید کردم و خداقوتی به عزیزان در وزارت کشور گفتم که تدابیر خوبی اندیشیده بودند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: خوشبختانه امسال به خاطر مصوبه شورای نگهبان، تعبیری که در دوره قبل داشتم و گفتم که جشنواره ثبت نام است، را شاهد نبودیم. 

وی افزود: آماری که به بنده ارائه شده است افرادی که شرایط اولیه را نداشته‌اند کمتر در انتخابات ثبت نام کرده اند.

کدخدایی گفت: شورای نگهبان مصر است افرادی که واجد شرایط هستند حتما در انتخابات ثبت نام کنند تا تنوع بیشتری در اختیار مردم برای گزینه های انتخاباتی باشد.

وی گفت: کسانی که شرایط اولیه را ندارند هر چه کمتر مراجعه کنند و یا مراجعه نکنند بهتر است چون ملاک ما در بررسی نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد روند بررسی صلاحیت ها گفت: طبق قانون، شورای نگهبان ۵ روز فرصت اولیه برای بررسی صلاحیت نامزدها دارد که از روز یکشنبه آغاز می‌شود. اگر در آن ۵ روز بتوانیم اعلام نظر کنیم که تمام می‌شود در غیر این صورت می توانیم مهلت بررسی صلاحیت ها را به مدت ۵ روز دیگر تمدید کنیم. طبق قانون، شورای نگهبان حداقل ۱۰ روز برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرصت دارد.

وی تاکید کرد: ان شاءالله ۲۸ خرداد همه ما پای صندوق های رای باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما