شناسهٔ خبر: 169546 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تعیین حداقل مدیر و مدبر بودن کاندیداهای ریاست جمهوری اقدامی شایسته بود

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس از ابلاغ کف و حداقل‌های مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان به وزارت کشور، از شورای نگهبان تقدیر کرد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به ابلاغ حداقل‌های مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان بهوزارت کشوراز شورای نگهبان تقدیر و تشکر کردند.

وی افزود: تا پیش از این که هیچ کفی برای این موضوع تعیین نشده بود ثبت نام‌ها برای انتخابات ریاست جمهوریبه صورتفله‌ای انجام می‌شد و این مسأله موجب وهن جمهوری اسلامی شده بود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: همین مسأله یعنی عدم وجود کف و حداقل‌ها برای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باعث شده بود تا انتخابات ریاست جمهوری ما مضحکه کشورهای دیگر شود و به سوژه‌ای برای بدخواهان کشور و نظام تبدیل شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: طرح مربوط به این موضوع در کمیسیون شوراها و صحن مجلس تصویب و پس از رفت و برگشت‌ها به شورای نگهبان و رفع ایرادات به تصویب مجلس رسیده بود امامجمع تشخیص مصلحت نظامآن را با سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مغایر دانسته بود و تعیین حداقل‌ها برای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را در محدوده اختیارات شورای نگهبان عنوان کرده بود.

وی افزود: در همین راستا هفته گذشته شورای نگهبان آنچه را که در مصوبه مجلس آمده بود به وزارت کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن کاندیدای انتخابات ریاست  جمهوری باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد و سابقه مدیریتی حداقل 4 سال در سطح وزارت، استانداری و یا شهرداری شهرهای بالای 2 میلیون نفر باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: البته برای تعیین کف و حداقل‌ها برای رجل سیاسی ما بنا داریم تا طرحی را برای مجلس تهیه و تدوین کنیم که طی آن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید برای داشتن حداقل‌ها در بحث رجل سیاسی از حمایت دو حزب سیاسی در زمان ثبت نام برای انتخابات برخوردار باشد.

نظر شما