شناسهٔ خبر: 168444 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت حق ندارد چوب حراج به منافع حیاتی ایران بزند/تفاهم نامه دولت و آژانس برای مجلس محلی از اعراب ندارد

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از توافق دولت و آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: این تفاهم نامه برای مجلس محلی از اعراب ندارد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 4 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به موافقتنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای کشور، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در اقدامی خلاف قانون با آژانس مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را نقض کرده و این اقدام هیچ وجاهت قانونی ندارد، تفاهم دوجانبه ای تحت عنوان موضوعات فنی و موقت برای مجلس محلی از اعراب ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: قانون وظایف سازمان انرژی اتمی را کاملا واضح و روشن کرده است و دولت در این ماه های پایانی عمر ناموفق خود اجازه ندارد که چوب حراج به منافع حیاتی ایرانی بزند.

وی تصریح کرد: نماینده های مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس انتظار دارند که به نیابت از مجلس رسالت قاطع و قانونی خود را طبق ماده 9 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اجرا کنند. در ماده 9 جرم انگاری شده و امروز مهم ترین انتظار مجلس از قوه قضائیه حفاظت از منافع ملی ایران و برخورد قاطع و قانونی با مجرمین و متخلفین است که به منافع ملی ایران آسیب رسانده اند.

عزیزی در ادامه اظهار کرد: مجلس موضع قاطع و قانونی خود را در حمایت از منافع ملی روشن و شفاف اعلام کرده است، این مجلس قدمی از مواضع خود به عقب بر نمی دارد، ملت ایران آگاه و به هوش باشند که در روزهای پایانی عمر دولت تحت عناوین ارتباطات بین المللی منافع حیاتی و ملی آن ها آسیبی نبیند.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس در خط مقدم ایستادگی است و امروز همه ما در راستای اجرای قانون گام برمی داریم. 

نظر شما