شناسهٔ خبر: 168286 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صفری ملک میان در نطق میان دستور:

باید با فساد اقتصادی و اداری، ذیل هر لوایی و بدون در نظر گرفتن مصلحت های فساد انگیز مقابله کرد

محمد صفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: یکی از موضوعات حیاتی و اساسی در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور مبارزه با فساد است که در خواستگاه فکری معظم له موضوعیت دارد یعنی با فساد اقتصادی و اداری، ذیل هر لوایی که باشد بدون در نظر گرفتن مصلحت های فساد انگیز مقابله شود.

به گزارش «نماینده» محمد صفری ملک میان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: این برادر به خود می بالد که سعادت خدمت به مردم  شریف و فهیم ایران خاصه شهرستان های رودسر و املش نصیبش شده و از مردم  سرزمینم به پاس این اعتماد، نصرت و یاری سپاسگزارم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بیان کرد: همکاران محترم، مردمان دو شهرستان رودسر و املش با ۶ بخش و ۶۰۰ روستا کارنامه پرباری از افتخارات برای خود ساخته اند، شهرستان املش با داشتن تمدن ۳ هزارساله و شهرستان رودسر با دارا بودن بندر مهم به عنوان قطب اقتصادی گیلان و آب راه تجاری بین ایران و روسیه و همچنین کنسولگری روسیه تزاری نقش برجسته ای به جهت تعاملات سیاسی داشته است.

وی مطرح کرد: این خاک با سرزمین کهنش ساختگاه امام فخررازی، آیت الله معصومی اشکوری، میرزا هاشمی اشکوری، میرزا حبیب الله رشتی املشی، مسلم قلی پور گیلانی، آیت الله ربانی املشی دادستان شهید کشور، محمدی گیلانی رئیس دیوان عالی کشور و ابوشهدا قائمی از مبارزان انقلابی، شهید انصاری تنها شهید استاندار کشور، اولین شهید مدافع حرم شهید علیزاده و اولین شهید مدافع امنیت  شهید عشوری و ۸۰۰ شهید والا مقام که برگ زرینی در تاریخ این مرز و بوم هستند.

این نماینده مجلس بیان کرد: رودسر و املش گیلان سرزمین رنج و برنج با داشتن ۲۰۰ هزار نفر جمعیت گنجینه و  کلکسیونی از محصولات کشاورزی، رتبه اول تولید چای کشور کمی و کیفی، رتبه اول تولید فندق ۸۵ درصد کشور، رتبه اول تولید گل گاوزبان در کشور، با کیفیت ترین برنج، مرکبات، کیوی، ماهیان خاویاری، مرغ و طیور و رتبه اول تولید گل و گیاه در گیلان با ۴۶۰ هکتار سطح زیرکشت، سهم بسزایی در اقتصادی کشور دارد.

صفری ملک میان در ادامه نطق خود گفت: جوانان این خطه خوب می دانند که بر خاکی زیست می کنند که همه ایرانیان از آن سهم می برند، خاک حاصلخیزش، دریای پربرکتش، ساحل بکرش، هوای مطبوعش، جنگل انبوه هیرکانی اش، کوهستان بی نظیرش، جلگه همیشه سبزش و چشم اندازهای بی نظیرش از آن سرزمین مینیاتوری ساخته است.

وی مطرح کرد: همکاران و مسئولان نظام این سرزمین شمالی حال و روزش خوب نیست و نگران کننده است، مسئولان نظام توجهی به مظلومیت آن نمی کنند، سرزمینی که میزبان همه ایرانیان است چرا از بسیاری از شاخص های عمرانی، بهداشتی و آموزشی عقب مانده است، چرا ۲۰ درصد مردم آن تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، چرا شهرستان های من و استان من پیرترین استان و املش آن پیرترین شهرستان محسوب می شود، چه خبر است؟ عدالت شما کجا رفته است؟ چرا بر مردم من سخت گرفته می شود؟ اما مرفهان در ساخت ویلاهای لوکس آزاد هستند، چرا خانه های مردم من را تخریب می کنید و جرأت تخریب ویلاهای آنچنانی مرفهان را ندارید؟

این نماینده اظهار داشت: نمایندگان و هیات رئیسه مجلس انقلابی چرا از میان ۱۳ نماینده استان گیلان کسی در کمیسیون کشاورزی عضو نیست؟ من تلاش کردم اما شما اجازه ندادید و امروز شرمنده مردم خودم هستم.

صفری ادامه داد: می خواهم به عنوان خدمتگذاری کوچک برای این ملت صبور برخی نکات که گریبان کشور است و بی ربط به مطالب گفته شده نیست اشاراتی داشته باشم. همکاران، ما در ویترین نظام اسلامی قرار گرفته ایم که باید جای پاکان و مردان پاک باشد، نظامی که برای برپایی آن هزینه ها شده است، قرار  نیست هر از چند وقت هزینه دیگر بر آن بار کنیم، این نظام و این انقلاب با پشتوانه عظیم مردمی و سرمایه ای دیگر به نام امامین انقلاب و مدد الهی امام عصر در حال صیرورت است اما این را بدانیم که ما باید عقبه چانه زنی مطالبات رهبر معظم انقلاب باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: یکی از موضوعات حیاتی و اساسی در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور مبارزه با فساد است که در خواستگاه فکری معظم له موضوعیت دارد یعنی با فساد اقتصادی و اداری، ذیل هر لوایی که باشد بدون در نظر گرفتن مصلحت های فساد انگیز مقابله شود.

وی بیان کرد: این مجلس که سنگینی صفت حمیده انقلابی و ولایی را بر دوش خود حس می کند باید از خود شروع کند، گاهی فساد از خلق و خو، سیاق رفتاری و زندگانی یک فرد مشاهده می شود اگر بمانیم تا مصداق یابد، ریشه بدواند، شاخ و برگ بزند راه را برای ما سد می کند که آن زمان باید هزینه و طاقت مضاعف صرف مقابله با آن کرد.

این نماینده مجلس مطرح کرد: حال که هستیم و رفتارهای غلط می بینیم چرا اقدام نمی کنیم، چرا اگر خود نمی توانیم مانع تلاش دیگران می شویم؟ چرا جوانانی که حسرت شعار انقلابی را در قاب رفتار ما مشاهده می کنند بد نام می کنیم، عدالت خواهی حرف نویی نیست که برخی اینگونه بیاندیشند تا سر بر بدنه آورده به سرش بکویم، مبادا بعدا دیر شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اینکه عدالت خواهی امروز در سیمای رفتار جوانان ما بیشتر نمود دارد اولا موجب خجالت ما مسن تر و ثانیا دال بر خام بودن این صفت نیست، مسئله مهم تر نقدی که بر ما مسئولان وارد است عدم آشنایی و عدم هماهنگی با منظومه فکری امامین انقلاب است رهبر معظم انقلاب، انقلاب را در ۵ مرحله معرفی کرد که ما در مرحله سوم آن که دولت سازی اسلامی است هنوز بر زمین مانده و عملی نداشته ایم.

نظر شما