شناسهٔ خبر: 167332 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ردپای جنایت‌های پارلمان اروپا در خاورمیانه و حمایت از گروهک‌های تروریستی واضح است

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه ردپای جنایت‌های پارلمان اروپا در خاورمیانه و حمایت از گروهک‌های تروریستی واضح است گفت: از دولت خواستیم فهرستی از مسئولین اروپایی که مرتکب نقض حقوق بشر و حمایت از تروریست‌ها شده‌اند به مجلس بدهد.

به گزارش «نماینده» عباس گلرو، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی درباره دخالت‌های آشکار اتحادیه اروپا در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:‌ در ۱۶ دسامبر پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را مبنی بر اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران با ادعای نقض حقوق بشر در کشورمان به استناد اعدام‌هایی که صورت گرفته است، صادر کرد.

وی افزود: دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران مستقل است و بر مبنای قوانین و مقررات با کسانی که جرمی را مرتکب شده‌اند برخورد می‌کند ولی پارلمان اروپا در اقدامی مداخله‌جویانه بیانیه‌ای مضحک صادر کرده و از دولت‌های اروپایی خواسته است مقامات ایرانی را که مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند را تحریم کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت:‌ اقدام پارلمان اروپا در شرایطی که حمایت اروپایی‌ها و همین پارلمان از تروریست‌ها و سرکردگان گروه‌های تروریستی اظهرمن الشمس است و بارها سرکردگان گروه‌های تروریستی که می‌توانم به حرکت النضال و منافقین که ۱۷ هزار تن از مردم بیگناه کشورمان را شهید کرده‌اند و یا گروه الاهوزیه در صحن پارلمان اروپا حاضر شده و اروپایی‌ها از آنها میزبانی کردند و اجازه و فرصت صحبت علیه جمهوری اسلامی ایران به آنها داده شده است.

گلرو گفت: اروپا در شرایطی جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کند که ردپای جنایت آنها در کشورهای منطقه آشکار است که می‌توانم به حمایت‌های آنها از گروهک‌های تروریستی موجود در عراق و سوریه مانند جبهه‌النصره و داعش اشاره کنم؛ کاملاً واضح است.  این در حالی است که اروپایی‌ها بعدها و بعد از چند سال حمایت از این گروهک‌ها، این تروریست‌ها را محکوم کردند که البته این ظاهر مجرا است چرا که در باطن اروپایی‌ها به آنها کمک می‌کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:‌ اروپایی‌ها حق مداخله در امور کشورمان را ندارند و ثانیاً آنها صلاحیت دفاع از حقوق بشر را ندارند زیرا تاریخ اروپا در حمایت از تروریست‌ها و علیه ملت‌ها آشکار است.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس بیانیه‌ای را علیه این اقدام پارلمان اروپا صادر کرده است ضمن اینکه نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای این اقدام پارلمان اروپا را محکوم کرده و از دولت جمهوری اسلامی درخواست کردیم که فهرستی از مسئولین اروپایی و مقامات این اتحادیه که مرتکب نقض حقوق بشر و جنایت و حمایت از تروریست شده‌اند و علیه جمهوری اسلامی اقدام کرده‌اند به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. ضمن اینکه قضات اروپایی که احکام سیاسی علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران صادر کرده‌اند هم باید در این لیست گنجانده شود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت:‌ مجلس شورای اسلامی بنا دارد اقدام متقابل علیه پارلمان اروپا کرده و آنها را تحریم کند.  

نظر شما